News Flash:

Variante SANATOASE ale cartofilor prajiti

15 August 2013
17702 Vizualizari | 0 Comentarii
Multi dintre parintii care cunosc riscurile la care isi supun familia (si mai ales copiii) atunci cand intra in contact cu, cartofii prajiti, se gandesc foarte serios cum vor face fata acestei provocari.

Se pot trezi ca li se ofera copiilor cartofi prajiti de catre bunicii care, crezand ca fac o surpriza placuta nepoteilor, ii asteapta la masa de duminica cu un platou plin. Sau constata cu stupoare ca li s-a oferit in meniul de la gradinita intr-o zi de joi. Cat despre petrecerile de copii de la restaurantele fast-food, la care cartofii prajiti sunt felul principal, ce sa mai vorbim…

Ce e de facut in acest caz?
Din punct de vedere nutritional, cartofii sunt incadrati in categoria alimentelor amidonoase (bogate in glucide – zaharuri), alaturi de cereale (grau, orz, ovaz, secara, porumb, orez) si derivatele lor: paine, paste fainoase, biscuiti, covrigi, snacks, chips, patiserie etc.
De aceea cartoful, si mai ales cartofii prajiti, nu intra in cele cinci portii de legume si fructe pe zi.

Cartofi crocanti, la cuptor
Se taie rondele foarte subtiri de cartofi, se ung cu o pensula cu ulei de masline sau ulei de palmier nehidrogenat, se presara putina sare marina si se aseaza intr-un vas termorezistent care se introduce in cuptorul incins in prealabil.
Se fac foarte repede si sunt cu mult mai sanatosi pentru ca nu sunt supusi prajirii (cartofii prajiti sunt un aliment daunator pentru sanatate, mai ales daca sunt prajiti in uleiuri nerezistente la temperaturi inalte, fapt ce duce la aparitia de compusi neurotoxici, cu foarte multe calorii).
Cartofii fierti sau copti si raciti nu ingrasa, deoarece amidonul se transforma prin retrogradare intr-o forma glucidica rezistenta, asemanatoare fibrelor alimentare benefice, stimuland totodata si cresterea ratei metabolismului bazal cu circa 20%. Astfel, putem consuma cartofi, desigur cu moderatie si conform principiilor crononutritiei si asocierii alimentelor, fara sa ne ingrasam.

Cartofi imparatesti
Cartofii (1 kg.) se curata si se fierb intregi 15 min. (nu mai mult)! Apoi se scurg de zeama care se pastreaza, si dupa ce se racesc, se rad pe razatoarea mare. Usturoiul (10 catei) se piseaza, iar tarhonul (2-3 frunze) se toaca fin. Se pun ambele intr-un castronel, se adauga sarea (1 lingurita), uleiul (3 linguri) si se amesteca bine cu lingura de lemn. Apoi, treptat, se incorporeaza zeama in care au fiert cartofii. Nu trebuie sa fie mai multa de 300 ml. Cartofii rasi se pun intr-un vas yena pentru cuptor, deasupra lor se toarna compozitia cu usturoi si tarhon, in mod omogen. 2 cepe, dupa ce s-au curatat si spalat, se taie in forma de floare si se pun in 2 cuiburi care se fac in cartofi. Ele vor lasa o zeama gustoasa in mancare. De asemenea, servesc ca decor. Se da vasul la cuptor. In cca. 35 min., cartofii se rumenesc frumos.

Dovlecei crocanti, la cuptor

Se taie un dovlecel in betisoare si se foloseste un servetel pentru a le usca. Se amesteca intr-un castron pesmet, parmezan, sare si piper. Intr-un bol se bat bine 2 oua, dupa care se trec betisoarele de dovlecel prin acestea. Apoi, se dau prin amestecul de pesmet si se aseaza intr-o tava tapetata cu foaie de copt. Se introduce tava in cuptorul incins si se lasa aprox. 20-25 de minute, amestecand betisoarele dupa primele 10 minute pentru a se usca bine.

sursa: fitness-nutritie
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

snacks cartofi imparatesti parmezan
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1855 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024178 (s)