News Flash:

Variante de pizza sanatoase

24 Iulie 2013
1440 Vizualizari | 0 Comentarii
Pana sa se inventeze pizza pentru dieta mai avem de asteptat. Si cat poftim la o asemenea bunatate permisa putem sa o inlocuim cu cateva variante sanatoase care sa stinga dorul de blat pufos si mozzarella cremoasa.

In mod normal, pizza este plina de ingredinete cu un continut mare de grasimi saturate (branzeturi si carnuri), ceea ce o face o optiune doar pentru ocazii speciale. Pana sa te gandesti la cum sa faci o pizza sanatoasa iti propunem 3 variante care sa o excluda complet din meniul tau, dar sa iti dea aceeasi stare de bine.

Lipii cu humus

O lipie din faina integrala are fibre din belsug si este un substitut sanatos pentru blatul de pizza. Langa humus iti va oferi toti carbohidratii complecsi ce te vor face sa te simti satul pentru mai mult timp. Asta pentru ca o portie de carbohidrati complecsi are nevoie de mai mult timp pentru a fi transformata in energie de catre organism. In plus, fibrele sunt esentiale pentru o digestie corecta si previn apartia cancerului de colon.

Chiftelute sos de rosii si paine integrala

Daca faci chiftele din carne de vita sau curcan ai din start o varianta buna in locul carnatilor sau mezelurilor folosite pentru pizza. Au mai putine grasimi si iti aduc aceeasi cantitate de proteine. Pentru o varianta si mai sanatoasa poti sa razi in compozitia de chiftele telina proaspata. Poti sa gatesti chitelele in sos de rosii sau sa le pui la cuptor si sa adaugi sosul abia dupa ce sunt gata rumenite. Serveste chiftelele pe felii mici de paine integrala cu putin Parmezan ras.

Salsa cu biscuiti sarati

Fa o salsa din rosii, ceapa, ardei si ierburi aromatice. Are putine calorii si o multime de nutrienti. Ca sa o faci si mai gustoasa foloseste rosii coapte. Va semana si mai mult cu sosul de rosii intins peste pizza. O poti servi cu chipsuri de tortilla sau cu biscuiti din faina integrala unsi cu putin ulei de masline si copti timp de 15 minute la foc mic.

Daca nu te poti tine departe de pizza in forma ei originala incearca sa adaptezi reteta ca sa o faci cat mai sanataosa. Foloseste faina integrala pentru prepararea blatului, sos de rosii facut in casa, in loc de mezeluri adauga carne slaba de pui sau curcan, branzeturile grase inlocuiestele cu unele slabe, iar toppingurile obisnuite cu multe legume: ardei, ceapa, ciuperci.

sursa: foodstory
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

faina integrala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1621 (s) | 29 queries | Mysql time :0.021929 (s)