News Flash:

Te ingrasi repede si slabesti greu? Iata ce faci gresit

22 August 2019
358 Vizualizari | 0 Comentarii

Tot ce trebuie sa faci ca sa iti stimulezi metabolismul, pentru a slabi mai usor, e sa iti intaresti muschii, sa bei multa apa si sa stai cat mai mult timp in picioare. Mai exista, insa, si alti factori care iti influenteaza metabolismul.

1. Eviti lactatele
Muschii stimuleaza metabolismul, iar femeile care consuma 3-4 portii de lactate pe zi pierd mai multa grasime si pun mai multa masa musculara decat cele care se feresc de lactate, potrivit cercetarorilor de la Universitatea McMaster. ”Lactatele sunt o sursa importanta de proteine de calitate, zer si cazeina. Zerul ajuta la sinteza proteinelor si la dezvoltarea musculaturii, in timp ce cazeina impiedica metabolizarea proteinelor”, explica nutritionistul Brian St. Pierre.

2. E prea cald in dormitor
Cercetatorii au descoperit ca temperaturile reci pot stimula dezvoltarea in corp a grasimii brune, un tip special de grasime care accelereaza metabolismul. Aceasta poate imbunatati sanatatea metabolica si poate proteja impotriva obezitatii si a diabetului.

De-a lungul a patru luni, cinci barbati sanatosi au fost rugati sa-si traiasca viata in mod normal in timpul zilei, dar sa doarma intr-un laborator special din Bethesda, Maryland. In prima luna, in laborator a fost mentinuta temperatura de 24˚C, o temperatura termo-neutra la care corpul nu trebuie sa „munceasca” pentru a produce sau pentru a pierde caldura. In a doua luna, temperatura a fost scazuta la 19˚C, ca apoi sa fie crescuta la 24˚C pentru cea de-a treia luna, urmand ca in ultima luna sa fie urcata la 27˚C.

La finalul fiecarei luni, cercetatorii au masurat nivelul de grasime bruna al barbatilor si i-au evaluat pe acestia pentru a identifica schimbarile metabolice. „Luna rece a dus la cresterea nivelului de grasime bruna cu 30%-40%. In timpul celei de-a doua luni termo-neutre, de 24˚C, grasimea bruna a scazut la nivelul initial. Cand am ridicat temperatura la 27˚C, nivelul grasimii brune a scazut sub nivelul de baza”, au explicat oamenii de stiinta.

3. Ai renuntat la carbohidrati
E adevarat ca in urma studiilor a reiesit ca o dieta saraca in carbohidrati e mai eficienta decat una saraca in grasimi. Insa nu trebuie sa renunti de tot la carbohidrati, mai ales daca faci exercitii regulat. ”In timpul exercitiilor, muschii au nevoie de glicogenul din carbohidrati. Daca nu consumi suficenti carbohidrati, nu vei avea energie sa faci exercitii intense, asa ca vei arde mai putine calorii. Consuma o portie de carbohidrati la fiecare masa, precum ovaz, orez brun sau cartofi dulci”, este sfatul nutritionistului St. Pierre.

4. Te grabesti cand faci exercitii
Exercitiile de forta sunt ideale pentru dezvoltarea muschilor. Insa, daca le faci prea repede, nu vei obtine rezultate: metabolismul nu va fi accelerat. Miscarile eccentrice sunt mai solicitante pentru muschi drept urmare recuperarea dureaza mai mult decat dupa antrenamentul obisnuit. Asta inseamna ca vei arde mai multe calorii. Cercetatorii greci au descoperit ca femeile care fac exercitii de forta care se concentreaza pe miscari eccentrice, o data pe saptamana, ard mai multa grasime decat cele care fac doar exercitii cardio.

5. Nu iei gustari intre mese
Cercetatorii sustin ca acizii grasi polinesaturati din nuci sau alune accelereaza activitatea unor gene care controleaza arderea grasimilor. Asa ca vei slabi mai repede daca mananci un pumn de nuci sau alune pe zi.

6. Te concentrezi pe durata exercitiilor nu si pe intensitate
Exista un motiv pentru care intervalele scurte de exercitii intense sunt atat de populare in ultimul timp. Femeile care fac 20 de minute de exercitii intense, de trei ori pe saptamana, au pierdut cu aproape trei kilograme mai mult decat cele care fac 40 de minute de exercitii moderate, de trei ori pe saptamana. ”Exercitiile intense au efect si dupa terminarea lor, astfel ca vei continua sa arzi calorii pe tot parcursul zilei”, adauga St. Pierre.

7. Folosesti doar sare de mare
Sarea de mare este o optiune sanatoasa, insa nu contine iod, un element important pentru glanda tiroida, cea care controleaza metabolismul. Fara o cantitate adecvata de iod, tiroida nu produce suficienti hormoni si metabolismul este incetinit.

8. Faci exercitii la ore nepotrivite
Lumina zilei este esentiala pentru buna functionare a metabolismului, de aceea exercitiile facute dimineata sunt mai eficiente.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1744 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026356 (s)