News Flash:

Stii ce mananci? Adevarul despre 11 alimente

25 Martie 2012
2561 Vizualizari | 0 Comentarii
In ultimii ani, unele alimente si-au castigat pe nedrept renumele de controversate, luandu-se in considerare efectele pe care le au asupra sanatatii oamenilor, iar de aici s-au creat confuzii in randul multora. Msn a cerut insa parerea mai multor specialisti pentru a stabili partea adevarata a informatiilor legate de unele alimente.

1. Cafea

O ceasca de cafea bauta zilnic poate aduce beneficii organismului. Contine antioxidanti intr-o proportie semnificativa, magneziu si crom, care ajuta la reglarea glicemiei, ceea ce inseamna ca poate proteja de diabet (un studiu a aratat ca o ceasca de cafea consumata zilnic poate reduce cu 7% riscul de a face diabet). In plus, cafeaua poate tine departe dementa, maladia Parkinson si cancerele de colon si endometrial.
Cafeaua simpla este insa cea mai indicata, cele combinate cu frisca si alte produse putand avea foarte multe calorii si grasimi. Iar daca nu suporti cafeina, poti consuma cafea decofeinizata.

2. Cartofi

Multe persoane evita cartofii deoarece tind sa ii consume in forme care nu sunt tocmai indicate, cum ar fi prajiti, chipsuri sau piure cu mult unt. Insa, daca sunt preparati cum trebuie - fierti sau copti, acestia reprezinta un aliment nutritiv. Un singur cartof de marime medie ofera organismului 5 grame de fibre si aproape 20% din necesarul zilnic de potasiu.

3. Branza

O portie de circa 30 de grame de branza ofera aproximativ 20% din necesarul zilnic de calciu, precum si proteine si fosfor. Problema este insa ca multi oameni nu consuma doar o portie la o masa, iar acest lucru poate duce la acumularea de kilograme in plus. Incearca si o branza cu continut redus de grasime.

4. Peste

Pestele este o sursa buna de acizi grasi omega-3, despre care s-a aratat ca reduc colesterolul si protejeaza de bolile de inima, fiind recomandata consumarea a doua portii de peste pe saptamana, in special de peste gras (somon, macrou). Riscul, insa, este ca pestele sa contina mercur. Pentru a minimiza acest risc, alterneaza mai multe tipuri de peste.

Copiii, femeile insarcinate, cele care alapteaza si cele care incearca sa ramana insarcinate ar trebui insa sa se fereasca de tipurile de peste care contin cel mai mult mercur - pestele sabie, rechinul, regele macrou.

5. Ciocolata

Aceasta, in special cea neagra, contine antioxidanti buni pentru inima, numiti flavonoizi. Cuvantul de ordine in ceea ce priveste aceasta gustare dulce este moderatia. Dintre toate tipurile de ciocolata de pe piata, cea neagra contine mai multi antioxidanti si mai putin zahar.

6. Carne rosie

O alimentatie bogata in carne rosie poate creste riscul de boli de inima si anumite cancere, cum ar fi cancer la colon, potrivit unor studii. Si asta deoarece are un continut ridicat de grasimi saturate, care pot duce la blocarea arterelor.

Insa carnea rosie slaba este importanta pentru organism, continand si fier, zinc si vitamine din complexul B, pe langa proteine. Nu uita sa alegi bucati slabe si sa nu consumi mai mult de 500 de grame pe saptamana (ceea ce inseamna cam trei portii).

7. Nuci

Valoarea nutritionala a acestora nu a fost niciodata controversata, fiind destul de cunoscut faptul ca au grasimi sanatoase, dar multi oameni se feresc de ele deoarece considera ca ingrasa. Adevarul este insa ca acestea sunt chiar indicate celor care vor sa slabeasca deoarece sunt bogate in proteine si fibre, astfel ca te ajuta sa te simti satul mai mult timp.
O portie ar trebui sa fie de 30 de grame - adica circa 23 de migdale, 14 jumatati de nuci sau 40 de bucati de fistic.

8. Bere

In ceea ce priveste bauturile alcoolice, vinul, in special cel rosu, este foarte cunoscut pentru beneficiile pe care le poate aduce sanatatii, insa si berea poate fi buna in acest sens. Mai exact, un studiu a aratat ca o bere poate reduce riscul de probleme cardiovasculare cu pana la 33%, cel mai probabil datorita antioxidantilor numiti polifenoli, pe care ii contine.

Ca si in cazul vinului si a oricarei alte bauturi alcoolice, trebuie consumata cu moderatie - nu mai mult de o portie zilnic (la vinul rosu este recomandat un pahar pe zi).

9. Soia

Cand se gandesc la alimente sanatoase, multi includ si soia, dar mai multe studii au aratat ca soia, in general, contine anumiti compusi, numiti fitoestrogeni, care pot creste riscul de cancer la san. La oamenii sanatosi si consumata in cantitati rezonabile nu constituie insa o problema.

10. Oua

Noi cercetari arata ca un ou consumat pe zi nu creste riscul de probleme de inima din cauza colesterolului continut. In plus, ouale contin proteine de foarte buna calitate, iar galbenusul, in special, contine numerosi nutrienti, precum vitamina D si B12. Ar fi indicat insa sa nu mananci mai mult de un ou pe zi.

11. Margarina

Multe tipuri de margarina contin grasimi trans, cele mai rele grasimi, dar unele tipuri de margarina sunt facute din uleiuri vegetale ca cel de rapita. Dificil insa este sa iti dai seama care sunt cele care nu contin grasimi trans. O regula de baza este sa te feresti de orice margarina care are la ingrediente si "grasimi hidrogenate" sau "grasimi partial hidrogenate".

sursa: ziare.com
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Cafea
cafea antioxidanti magneziu crom frisca cartofi chipsuri piure fibre fier
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1749 (s) | 34 queries | Mysql time :0.035906 (s)