News Flash:

Slabesti mancand mai mult. Dieta cu calorii negative face minuni pentru sedentari

16 Octombrie 2018
1215 Vizualizari | 0 Comentarii

Niciun aliment nu are „zero” calorii. Totusi, a fost dovedit stiintific ca alimente bogate in proteine si anumite legume, fructe si mirodenii au proprietati „miraculoase” intrucat, pentru a le digera, organismul „arde” mai multe calorii decat contin ele. De exemplu, pentru a digera un desert care contine 400 de calorii, organismul consuma doar 150 de calorii, restul de 250 de calorii se depoziteaza. Insa, daca mananci un aliment care contine 100 de calorii, dar organsimul consuma pentru a-l digera 150 de calorii, rezulta arderea a 50 de calorii doar mancand.

„In mod normal, 100 de grame de broccoli contine 25 de calorii, dar este nevoie de 80 de calorii pentru a fi digerat, ceea ce inseamna 55 de calorii pierdute (6 grame de grasime). Exista peste 100 de astfel de alimente, printre care ceapa, telina, morcovul, varza, ananasul, lamaile, capsunile, grepfrutul, dar si usturoiul, busuiocul, cimbrul, menta etc.”, explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Exista chiar o dieta a caloriilor negative, care poate fi un regim de slabire propriu-zis, dar si un stil de viata care sa includa aceste alimente negative. Un bol cu capsuni sau o portocala la micul dejun, un mar la gustare, supa sau friptura de pui ori peste la pranz si salata de cruditati la cina, astfel arata o zi cu dieta cu calorii negative.

Nu exista limita de cantitate la aceste alimente, din contra, mai mult inseamnamai multe calorii arse, deci mai putine kilograme. Numarul kilogramelor pierdute difera insa de la persoana la persoana, in functie de bagajul genetic, varsta si sex. „Totul trebuie judecat in contextul stilului de viata. Aceasta dieta, ca multe altele, nu poate face minuni daca nu este personalizata. Daca esti sedentar, poti sa consumi nelimitat alimente cu calorii negative, dar nu slabesti, pentru ca nu va exista o balanta. De asemenea, arderile difera de la copil la batran, de la barbati la femei etc.”, atrage atentia profesorul Mencinicopschi.

Totusi, dieta care contine exclusiv alimente cu calorii negative nu este recomandata pe termen lung, de preferat este ca acestea sa fie combinate cu carbohidrati si grasimi „bune”.

„Atunci cand mancam un aliment, organismul consuma o anumita cantitate de energie, pe care o foloseste pentru mas ticatie, in procesul de digestie si absorbtie in organism, energie cunoscuta drept efect termic al alimentelor. Atunci cand mancam amestecat, din toate grupele alimentare, cheltuiala energetica e medie, atunci cand mancam doar proteine, consumul energetic e foarte mare, practic metabolismul bazal este biciuit si creste cu 30%”, explica Corina Zugravu. Desi eficienta, nici dieta proteica nu poate fi tinuta o perioada foarte mare de timp, intrucat creeaza dezechilibre.

Lista alimentelor cu calorii negative

LEGUME: ceapa, morcov, telina, castravete, sfecla, varza, dovlecel, sparanghel, spanac, fasole verde, conopida, ridiche neagra, ridiche de luna, ardei iute, andive, ruccola, capere, ciuperci.
CONDIMENTE: usturoi, busuioc, patrunjel, tarhon, marar, cimbru, menta, salvie, cuisoare.
FRUCTE: ananas, lamaie, capsuni, mango, zmeura, afine, portocale, grapefruit, mere, cirese, visine, coacaze, caise, mure, pepene.
PROTEINE: carne slaba de pui, vitel, iepure, curcan, peste, lactate degresate, oua, nuci, alune.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014925 (s)