News Flash:

Reteta manastireasca de post - Orez cu spanac

12 Martie 2019
864 Vizualizari | 0 Comentarii

Deliciosul orez cu spanac! Reteta manastireasca uimitoare! Fin, sanatos, gustos, cu har! Acesta este secretul, pentru un rezultat spectaculos:O alta reteta faimoasa si delicioasa deopotriva este orezul cu spanac. Aveti nevoie de: 1 kg de spanac, 200 gr de orez, 2 cepe, 1 capatana de usturoi, putin ulei si sare.
Mod de preparare: orezul se lasa la inmuiat in apa rece, iar spanacul se curata si se spala in mai multe ape, dupa care se fierbe timp de 8 minute. Apoi este scos si lasat la scurs, iar cand se raceste se toaca marunt. Ceapa marunta se pune la calit in putin ulei incins, pana devine aurie, dupa care se adauga orezul si spanacul, lasindu-se inca 15 minute la fiert. Dupa toata aceasta tevatura, se adauga usturoiul si se da vasul la cuptor pentru 10 minute. Rezultatul este spectaculos!

Orezul prelungeste viata Orezul este eficient in curele de slabire pentru ca arde glucidele Orezul, un aliment de baza pentru aproape jumatate din populatia globului, furnizeaza energie organismului, stimuleaza activitatea cerebrala si creste speranta de viata.

Din punct de vedere nutritional, cel mai bun soi de orez este cel brun. 100 g de orez brun ne furnizeaza 99 mg de potasiu, 43 mg de magneziu, 120 mg de fosfor si 0,14 mg de vitamina B1. In schimb, aceeasi cantitate de orez alb ne ofera 54 mg de potasiu, 11 mg de magneziu, 43 mg de fosfor, iar vitamina B1 dispare prin procesare. Orezul este indicat in dieta celor care au stomacul iritat, pentru ca acesta se digera si se asimileaza repede.

Fiert, reduce tensiunea arteriala

Orezul fiert simplu este un leac popular universal pentru diaree, la fel ca si apa in care a fiert. Orezul fiert, amestecat cu mere pasate, este recomandat de medicii europeni ca ajutor pentru scaderea tensiunii arteriale. De asemenea, apa de orez din soiul brun poate fi consumata de doua ori pe zi, la micul dejun si la pranz, de persoanele care sufera de enterocolita cronica. Cercetarile efectuate de un grup de specialisti irlandezi au demonstrat ca un consum moderat de orez la mesele principale contribuie la detoxifierea ficatului care absoarbe toxinele. Preparat cu legume, verdeturi sau sub forma de garnitura la friptura de pasare, orezul este un aliment benefic pentru persoanele anemice, lipsite de energie. Tonic pentru functia cerebrala Fosforul continut in bobul de orez are un efect benefic asupra sistemului nervos central. Nutritionistii recomanda consumul primei portii de orez (de preferinta brun) la micul dejun, motivand ca acesta contine substante care stimuleaza activitatea creierului.

Benefic la orice varsta

Orezul are proprietati benefice pentru problemele specifice fiecarei varste, sustin specialistii. Spre exemplu, consumul regulat de orez ii ajuta pe adolescenti sa asimileze mai usor vitamina B6, care are un rol important in metabolismul aminoacizilor. In cazul persoanelor care se confrunta cu criza de la 40 de ani, orezul este eficient in tratarea disfunctiilor sexuale, favorizand fluxul sanguin catre zona genitala. Iar dupa varsta de 60 de ani, orezul protejeaza inima si creierul, crescand speranta de viata. Acum sunt indicate in special „ceaiurile” de orez cu mere si cu lamaie. Orezul contine vitamina B9 (acid folic), esentiala in producerea globulelor rosii. Specialistul nostru Livia Nena biolog nutritionist Orezul este un aliment sanatos, atat timp cat este nedecorticat.Trebuie stiut ca in coaja orezului se gasesc uleiuri esentiale (doua fosfolipide si un sterol), importante pentru hranirea si pentru repararea membranei celulare. Orezul nedecorticat poate fi gasit in magazinele specializate in vanzarea produselor naturale sau bio. Orezul decorticat aduce insa in alimentatia noastra hidrati de carbon din belsug! De aceea, persoanele cu diabet, dar si cele supraponderale trebuie sa tina seama de acest lucru si sa consume orezul cu precautie, acesta avand indicele glicemic 50. Persoanele care tin o dieta pentru scaderea in greutate ar trebui sa evite consumul orezului decorticat. Pentru a evita acumularea kilogramelor, este recomandat consumul a cel mult 100 g de orez fiert pe zi si numai in combinatie cu legume (rosii, castraveti, dovlecei, ardei, vinete si varza).

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

orez spanac reteta post reteta spanac
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1673 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024910 (s)