News Flash:

Reguli de respectat cand esti la masa

3 Octombrie 2013
1521 Vizualizari | 0 Comentarii
Momentul in care luati masa ar trebui sa fie sfant in ceea ce priveste timpul alocat: in medie 20 de minute pentru fiecare dintre cele trei mese principale ale zilei. Uitati, asadar, de televizor, vorbit la telefon sau lucrul la computer in timpul mesei, pentru a avea parte de o digestie optima a alimentelor.

O treime din stomac sa ramana neocupat

„Timpul alocat meselor trebuie sa fie unul placut, insotit de relaxare psihica, eventual in compania unor persoane dragi cu care sa purtati o conversatie placuta. Mestecati bine, fara sa va grabiti. Ridicati-va de la masa cu senzatia ca ati mai fi putut manca ceva, si nu cu stomacul supraincarcat. Stomacul trebuie sa ramana cu o treime neocupat pentru a putea digera alimentele mai usor”, acesta este sfatul Stefan Ionut, nutritionist in campania Maggi „Pentru o viata echilibrata”.
Aveti grija ca micul dejun sa fie unul consistent, pentru ca asta va ofera energie in prima parte a zilei si va ajuta sa nu va ingrasati. „Pentru a avea controlul asupra portiilor, rearanjati alimentele in farfurie: plasati legumele, cartofii, orezul sau pastele in mijlocul farfuriei si puneti o portie mai mica de carne sau peste pe margine. De exemplu, puteti crea un meniu pe baza de grau, impreuna cu o varietate de legume, precum cartofi, broccoli si ardei, alaturi de 100 de grame de peste. Le puteti manca alaturi de un iaurt cu continut redus de grasimi”, recomanda nutritionistul Stefan Ionut..

In functie de tipul de alimente consumate intre mesele principale, trebuie sa existe o pauza de 3-4 ore in care se pot lua gustarile. Acest interval este necesar pentru o digestie optima a alimentelor ingerate.
De asemenea, este indicat ca ultima masa a zilei sa fie cu cel putin 2-3 ore inainte de a merge la culcare.

Ce si cat sa mancati la cina sau la pranz

Pentru a avea o masa bogata in nutrienti, stabiliti-va o cantitate precisa din categoriile principale pentru fiecare masa a zilei.

Spre exemplu, cantitatile de alimente recomandate pentru pranz sau cina sunt: 150-200 g de legume; 150-200 g de cartofi/paste sau orez; 120-150 g de salata; 100-150 g de carne de vita sau produse din acest tip de carne; 150-200 g de peste.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

broccoli masa bogata
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1642 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023258 (s)