News Flash:

Recomandarea nutritionistilor. Doua tipuri de carne sanatoasa cu care sa inlocuiti puiul, din comert

6 Iunie 2019
1368 Vizualizari | 0 Comentarii

Strutul si curcanul sunt printre cele mai sanatoase, potrivit nutritionistilor, urmate de pui. Pielita nu trebuie consumata pentru ca poate cauza cancer. Pentru cei care vor alternative la porc, carnea de pasare e varianta cu beneficii maxime. Contine proteine care repara tesuturile corpului, vitamine si acizi esentiali. Totodata, are un continut scazut de grasimi daunatoare, fiind recomandata in dieta celor care au colesterolul ridicat.

Exista insa mai multe variante disponibile pe piata, unele avand calitati mai ridicate.„Dintre toate tipurile de carne de pasare, strutul si curcanul sunt cele mai bune, dupa parerea mea. Carnea de curcan e bogata in acizi linoleici conjugati care au proprietatea de a redistribui grasimea si are actiune anticancerigena.
In plus, fata de curcan, carnea de strut e bogata in grasimi omega 3 cu lant lung, acizi grasi esentiali, care asigura o buna functionare a creierului, a inimii si intareste sistemul imunitar”, afirma prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Aceste tipuri de carne nu trebuie prajite. Cat priveste carnea de pui, Mencinicopschi recomanda puiul ecologic. „Acesta este certificat ca atare prin eticheta dreptunghiulara cu frunzulita UE si cu sigla de identificare a organismului care a facut certificarea.

Puiul ecologic are o carne sanatoasa si este usor de digerat, cu o valoare nutritiva ridicata. Spun acest lucru pentru ca puiul ecologic e crescut intrun sistem monitorizat, pasarile sunt hranite la sol, au acces la iarba si la nisip, fara antibiotice si hormoni”, a explicat nutritionistul.

El mai spune ca, la nevoie, se poate consuma si pui cumparat de la supermarket, cu mentiunea ca persoanele care sufera de reumatism, afectiuni cardiace, sau au un nivel ridicat al colesterolului sa indeparteze pielita inainte de prepararea carnii. „E bogata in acizi grasi omega 6 proinflamatori care au si actiune cancerigena. Sau se poate praji carnea respectiva dar in ulei nehidrogenat de palmier. Acest ulei nehidrogenat este rezistent la prajit, se poate chiar prepara carnea de pui alaturi de peste fara sa se imprumute mirosurile”, a explicat Mencinicopschi. Cat priveste cantitatile, puiul trebuie consumat cu moderatie, de 2-3 ori pe saptamana in portii de 100-150 de grame.

 Combinatii pentru o saptamana
„Dintre toate tipurile de carne de pasare recomand puiul de crescatorie”, spune prof. dr. Nicolae Hancu. Carnea de pasare ar trebui mancata de trei ori pe saptamana, in portii de 100-150 de grame. „Joi si vineri se pot manca legume si paste brune, includ aici si orezul negru. Sambata si duminica mancati peste”, adauga nutritionistul.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carne sanatoasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1822 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020911 (s)