News Flash:

Nu le mai MANCA! 3 gustari care iti pun in pericol sanatatea

19 August 2013
10258 Vizualizari | 0 Comentarii
Ai zice ca o gustare in oras nu are ce rau sa-ti faca. Azi una, maine alta, poimaine iti cumperi ceva sa rontai in fata televizorului si uite asa te trezesti ca ai o greutate putin mai mare decat ti-ai dori. Ca sa le imbini pe toate, incearca sa eviti urmatoarele trei gustari nocive:

1. Popcornul facut ca acasa. In general, ar trebui sa fie o gustare excelenta pentru o seara de film sau rumy. E din cereale, are putine calorii naturale, contine multi antioxidanti (lupta impotriva cancerului), asadar unde e problema? La cei care scot popcorn pe piata! Data viitoare cand vrei sa mai cumperi popcorn de la fast-food, spre exemplu, gandeste-te ca are 170 de calorii si 380 mg de sodiu. Adica FOARTE MULT!

2. Iaurt natural fara grasimi. Si acesta, in mod normal, ar trebui sa fie o gustare sanatoasa, numai ca... NU este. Chiar daca nu contine deloc sau aproape deloc grasimi, are foarte multe zaharuri sau alte ingrediente care il fac periculos pentru silueta ta. Stiai ca o singura portie de iaurt fara grasimi poate sa contina 170 de calorii si 26 gr zaharuri?

3. Placinta cu budinca de ciocolata. O felie, atat timp cat desertul e facut in casa, nu are ce rau sa-ti faca. In schimb, daca o cumperi deja preparata, ar fi mai bine sa te gandesti de doua ori daca intr-adevar vrei sa mananci 520 de calorii si 40 gr zaharuri. Pe langa siropul de porumb, mai are si: uleiuri hidrogenate, coloranti artificiali si grasimi cu duiumul! In definitiv, poate sa contina grasimi si zaharuri de doua ori mai mult decat are o felie de placinta cu fructe de padure, preparata in casa.
 
Asadar, nu stii ce gustari mai bune sa-ti faci?
1. Opteaza pentru gustari cu multe fibre, nutrienti, vitamine.
2. Alege alimente cu putine calorii, grasimi saturate, zaharuri, sodiu.
3. Cumpara produse din cereale integrale, dar ai grija sa citesti lista de ingrediente, ca sa te convingi ca mananci asa ceva, nu aditivi.
 
Necesarul de calorii si sodiu, in functie de varsta
- copii 4-8 ani: 1.200-2.000 de calorii, 1.200 mg sodiu
- copii 9-13 ani: 1.400-2.600 calorii, 1.300 mg sodiu
- adolescenti 14-18 ani: 1.800-3.200 calorii, 1.500 mg sodiu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1781 (s) | 24 queries | Mysql time :0.025134 (s)