News Flash:

Modalitati pentru a renunta la zahar

15 Octombrie 2013
1202 Vizualizari | 0 Comentarii
Nutritionistii sustin ca am fi de doua ori mai sanatosi daca am renunta definitiv la zahar. Ca sa ajungeti la aceasta performanta, puteti incepe prin a taia zaharul din cafea si ceai. Urmatorul pas este sa renuntati la sucuri, apoi la prajituri si produse de patiserie.

Daca nu puteti renunta treptat la zahar, medicii nutritionisti va sfatuiesc sa treceti la actiuni mai directe si sa puneti la gunoi pungile cu zahar pe care le aveti prin casa.

Nu este esential in dieta

Zaharul va aduce doar calorii in plus, nu si beneficii, spun medicii, iar in multe cazuri il puteti inlocui cu indulcitori. „Zaharul nu este esential in dieta unei persoane. Energia pe care v-o da o puteti lua si din alte alimente. In locul caloriilor in forma pura, puteti alege fructe si legume, care va aduc minerale si vitamine in organism”, este de parere medicul nutritionist Eduard Adamescu, de la Cabinetul de Diabet si Obezitate Calea Mosilor din Bucuresti.

Fara zahar, veti simti mai intens gustul cafelei, iar fara sucuri, puteti slabi pana la trei kilograme pe luna. Bauturile acidulate pot fi inlocuite cu lapte, apa ori cu produse de casa, asa cum este sucul din morcovi, mere si pere, preparat la storcator. „Pentru majoritatea persoanelor, este dificil sa renunte la prajituri, de aceea, in prima faza, ar trebui sa nu consume astfel de produse mai mult de o data sau de doua ori pe saptamana”, mai explica medicul Eduard Adamescu.

Specialistii subliniaza ca maximum de calorii de care are nevoie o persoana intr-o zi este de 1.800-2.000, iar consumul de dulciuri duce de cele mai multe ori la depasirea acestor cifre. „O ciocolata are 500-600 de calorii, ceea ce reprezinta deja foarte mult, raportat la ratia zilnica de calorii”, exemplifica medicul Eduard Adamescu.

Nuci si paine, in loc de biscuiti si ciocolata
Astfel, cand luati gustari, evitati biscuitii, prajiturile, ciocolata, produsele de patiserie si alegeti fructe, legume, nuci sau chiar o felie de paine integrala.
Foarte important este si sa cititi etichetele produselor, pentru a studia continutul lor de zahar. Le puteti alege pe cele cu indulcitori. Exista inclusiv prajituri si gemuri cu indulcitori, iar pentru prepararea prajiturilor in casa folositi indulcitori care suporta prepararea termica.
Din experienta cu pacientii, nutritionistii spun ca cei mai multi pacienti renunta usor la zahar. „Imi este mai greu sa ii fac pe pacienti sa renunte la maioneza, mezeluri si branzeturi grase decat la dulciuri”, mai spune Eduard Adamescu.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1567 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023388 (s)