News Flash:

Mic dejun sanatos

24 Septembrie 2013
1392 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru a ramane atractiva, prima masa din zi are nevoie si de un pic de diversitate: pe langa cerealele cu lapte si omleta, exista variante mai incitante. Nutritionistii trec in revista cinci retete de mic dejun sanatos, care se prepara rapid.

1. Combinatii de oua si rosii

Luate separat, oul si rosiile sunt cap de lista la alimentele care aduc beneficii sanatatii. Rosiile sunt bune in perioada calda a anului pentru ca au licopen, substanta care protejeaza pielea de actiunea nociva a razelor de soare. In plus, sucul de rosii folosit la gatit mareste absorbtia fierului. Oul este alimentul ideal datorita proteinelor de calitate continute. “Sosul de rosii poate fi pus ca ingredient in omleta, se poate face o salata de rosii cu ou, iar ouale ochiuri pot fi innabusite cu sos de rosii. In mod normal, ar trebui sa consumam 2-3 oua pe saptamana”, explica nutritionistul Mihaela Bilic.

2. Oua la cuptor cu parmezan

In timp ce albusul oului este important sa fie coagulat, nu crud, pentru ca nu poate fi digerat de intestinul uman, galbenusul are beneficii maxime cand este moale. Presarat cu parmezan, oul va fi si bogat in calciu. “Cu aceasta combinatie satisfactia de gust e maxima. In plus, avem de 5-7 ori mai mult calciu decat daca am fi consumat lapte. Oul la cuptor condimentat cu parmezan ofera si un grad mare de satietate”, completeaza nutritio nistul Mihaela Bilic.

3. Branza cu fructe

Branza nu are foarte multe glucide, iar carbohidratii din fructe completeaza bine proteinele si grasimea din branza. “Organismul are nevoie de nutrienti in prima parte a zilei, iar zaharul din fructe ne da energia necesara pentru a face fata fluxului de activitati. Branza e importanta datorita aportului de calciu, dar si pentru ca protejaza de carii dentare, favorizate de prezenta zaharului”, argumenteaza medicul Mihaela Bilic.

4. Pulpa de pui cu usturoi

Desi suna mai mult a festin, o portie de pulpa de pui la gratar cu mujdei de usturoi e si o varianta sanatoasa pentru micul dejun, asigurand necesarul de proteine pentru prima parte a zilei. “E bine ca dimineata sa mancam carne, pentru ca prima masa trebuie sa fie si cea mai consistenta in nutrienti. Carnea de pui este usor de digerat, are suficiente proteine si nici nu ingrasa. Usturoiul scade colesterolul si stimuleaza microflora intestinala”, detaliaza prof. dr. Gheorghe Menci nicopschi, specialist in alimentatie.

5. Supa japoneza

“Supa japoneza se gaseste gata praparata (e sub forma de pasta). E foarte sanatoasa pentru ca se obtine din soia fermentata. In aceasta pasta se introduc si alte cereale (grau, orez). Supa Maio are multe enzime, este foarte usor digerabila, are aminoacizi esentiali si multe minerale”, explica prof. Mencinicopschi. Poate fi “imbunatatita” cu alge si tofu, insa poate fi pregatita si sub forma unui sos mai gros pentru asezonarea legumelor fierte.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1694 (s) | 34 queries | Mysql time :0.030370 (s)