News Flash:

Meniu sanatos pentru masa de Pasti

4 Aprilie 2012
7111 Vizualizari | 0 Comentarii
Masa festiva de Pasti are fel de fel de mancaruri. De la celebrul miel, pregatit in mai multe feluri, la oua, cozonac, pasta etc., toate ne imbie. Totusi, trebuie sa avem grija de sistemul nostru digestiv si nu numai, intrucat aceste mese nu sunt si neaparat sanatoase. Iata cateva informatii pretioase despre masa de Pasti.

Aperitivele, un must. Sau nu?
Atentie la aceste delicii variate si in aparenta inofensive prin care debuteaza orice masa festiva! In functie de ingrediente, ele pot reprezenta aproape 50% din cantitatea totala de calorii a mesei.
Evitati componente grele, precum biscuitii sarati, maslinele, chipsurile, alunele, fisticul, carnatii. De asemenea, ocoliti mini-sendvisurile si tartinele, fie ele cu humus, guacamole, icre sau creme de branza.
Preferati legumele, salatele, ouale de prepelita, pestele. Somonul este una dintre cele mai recomandate prezente pe masa antreurilor: 100 g contin doar 180 de calorii si, in plus, este un aliment foarte bogat in omega 3 si grasimi benefice. Frigaruile cu legume proaspete, jambon slab si parmezan sunt, de asemenea, ideale.

Carnea de miel in feluri variate

Ciorba, drobul, friptura, stufatul sunt numai cateva dintre gustoasele preparate care fac ca masa de Paste sa fie asteptata cu multa nerabdare.
Dar cat de sanatoasa este carnea de miel? Studiile arata ca aceasta delicatesa are mai multe atuuri decat defecte. Este bogata in acizi grasi saturati (dintre care un procent important il detine acidul stearic - un aliat al colesterolului bun), dar si acizi grasi mononesaturati. In plus, carnea de miel este o sursa excelenta de fosfor, fier si zinc. Vitaminele din grupul B (B2, B3, B12) sunt de asemenea prezente in carnea de miel, acestea ajutand la formarea celulelor, a globulelor si la protejarea celulelor nervoase.
Concluzia? Consumul de carne de miel este recomandat. Ceea ce mai conteaza este modalitatea de preparare si garniturile care-l insotesc. Daca stiti sa profitati de aceasta perioada in care pietele sunt din nou pline de legume sanatoase, veti avea numai de castigat. Pregatiti mielul cu spanac sau urzici, cu usturoi si ceapa verde, cu morcovi si praz, si mai putin cu ciuperci, cartofi, sosuri de smantana si ingrosate cu faina.

Cat mai multe fibre

Fibrele favorizeaza digestia si "capteaza" o parte din grasimi, eliminandu-le din organism. In cazul in care un anumit fel de mancare este bogat in grasimi, acesta trebuie insotit de legume. Daca la antreu aveti pateu de ficat, doua trei frunze de andive il pot transforma intr-un preparat mai usor acceptat de organism. Daca la felul principal - friptura de miel - este prea grea, asociati-o cu legume verzi sau cu o salata (in cazul in care garnitura este alcatuita din feculenti: cartofi, orez etc.). La desert, aplicati exact aceeasi strategema. Nu trebuie sa refuzati cozonacul sau pasca, ci doar sa le insotit de un complement binevenit: un fruct. Atunci cand mancati o felie de cozonac si un mar sau o mandarina aveti impresia ca ati consumat o cantitate mare de alimente, deci va saturati rapid, si in plus reduceti mult caloriile ingerate.

Desert - cantitati limitate

Si la desert, Pastele ne ofera o delicatesa speciala si tipica sarbatorii - pasca. E greu sa refuzi o asemenea tentatie, la fel cum e dificil sa spui "nu" cozonacului cu nuca, mac sau stafide. Dar trebuie sa va impuneti niste limite, pentru a nu cadea in exces. Nucile, ciocolata, cremele cu branza si smantana, aluaturile grele de cozonac nu sunt cele mai recomandate alimente, mai ales in combinatii. Gustati din fiecare, insotiti toate variantele de desert cu cate un fruct si preferati ciocolata neagra (bogata in antioxidanti si magneziu, dar saraca in calorii).

Ce bem?

Bauturile alcoolizate va aduc in mediu un plus de 7 calorii pe gram si impiedica absorbtia grasimilor, ceea ce favorizeaza procesul de ingrasare.
Este indicat sa limitati consumul bauturilor alcoolice dulci si sa alegeti variantele cat mai putin calorice. Nu este nevoie s-o mai spunem, vinul alb si cel rosu sunt cele mai bune si mai sanatoase alegeri pentru masa de Paste.

sursa: ghidul-parintilor.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

humus guacamole icre salatele frigaruile jambon parmezan friptura praz
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1935 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034786 (s)