News Flash:

Lucruri false despre alimentatie. Uite ce poti manca, de fapt!

23 Octombrie 2013
2274 Vizualizari | 0 Comentarii
Sfaturile despre alimentatie sunt pline de absurditati. Iata cateva dintre acestea...

1. Ouale nu sunt sanatoase
Fals. Ouale sunt bune organismului, fiind pline de vitamine. Ele au fost demitizate pentru ca au colesterol. Treaba este ca nu il cresc pe cel rau, ci pe cel bun pentru corpul tau. In ciuda tuturor avertismentelor de pana acum, noile studii arata faptul ca ele nu sunt asociate cu bolile de inima. Ouale au proteine, grasimi bune, vitamine, minerale si antioxidanti care protejeaza ochii, nutrienti buni creierului.

2. Caloria este... calorie
Se spune des ca tot ce conteaza pentru a pierde din greutate este sa consumam cat mai putine calorii. Adevarul este ca acestea conteaza, dar la fel de important este si tipul de mancare, stiind legatura dintre alimente si digestie. Aditional, alimentele pe care le ingeram pot avea impact direct asupra hormonilor care regleaza cand si cat de mult mancam, precum si numarul de calorii pe care il pierdem. O calorie din protenie va fi mereu diferita de cea din grasimi sau carbohidrati, tocmai prin impactul lor la nivelul organismului.

3. Grasimile saturate sunt nesanatoase
Un nou studiu arata ca aceste grasimi saturate nu cresc riscul bolilor de inima. Lupta impotriva grasimilor se bazeaza pe o teorie neprobata. Adevarul este ca grasimile saturate, folosite moderat, cresc colesterolul bun si schimba colesterolul rau intr-unul de subtip benign.

4. Proteinele in cantitate mare iti fac rau
Multi cred despre consumul de proteine ca ar face rau sistemului osos. Este adevarat ca o cantitate mai mare de proteine favorizeaza cresterea excretiei de calciu din oase pentru termen scurt, iar pe termen lung studiile arata exact efectul opus.
De asemenea, proteinele nu cresc sansele de a face boli de rinichi. Proteinele ajuta la cresterea masei musculare, la reducerea grasimii din corp si la reducerea bolilor cardiovasculare.

5. Toata lumea ar trebui sa manance cereale
Graul este cea mai mare sursa de gluten din dieta. Noile studii arata ca un numar tot mai mare de oameni au devenit intoleranti la el. Graul poate contribui la o serie de simptome precum cele digestive, oboseala, probleme la intestine, etc. Cu cat este consumat mai putin, cu atat este mai sanatos pentru organism.

6. Cafeaua nu este buna
Cafeaua contine antioxidanti. Studiile arata ca bautorii de cafea sunt mai putin predispusi la dezvoltarea bolilor grave. Totusi, asta nu inseamna ca 5 cafele pe zi, baute regulat, te vor feri de toate problemele. Daca nu esti pasionat de cafea afla ca ceaiul verde are cam aceleasi beneficii.

7. Carnea nu este buna
Studii recente demonstreaza faptul ca, carnea rosie neprocesata nu creste riscul bolilor cardiovasculare sau al diabetului. Este o vaga asociere cu cancerul, dar mai mult pentru ca ea este gatita excesiv.

8. Cea mai buna dieta are grasimi putine si multi carbohidrati
Desi recomandata de nutritionisti, acest tip de dieta s-a dovedit in repetate randuri ineficienta. Odata cu aceste diete numarul de persoane care au luat mult in greutate a crescut. Se pare ca efectul a fost invers decat cel dorit.

9. Uleiurile rafinate si cele vegetale sunt sanatoase
Anumite studii arata ca grasimile polinesaturate reduc sansele bolilor de inima. Din acest motiv a crescut consumul de uleiuri vegetale precum cel de soia, floarea-soarelui sau porumb. Este important de stiut ca sunt diferite tipuri de grasimi polinesaturate, preponderent Omega 3 si 6. Omega 3 se regaseste in peste si la animalele ierbivore, iar Omega 6 - acizii grasi

10. Dietele cu putini carbohidrati sunt ineficiente
Pentru ca sunt bogate in grasimi, ele au fost demitizate de nutritionisti si media. Mereu s-a spus ca sunt daunatoare organismului si ca nu au niciun efect. Dar studiile arata ca: aceste diete scad nivelul presiunii sangelui, le permite oamenilor sa manance atat cat doresc, cresc colesterolul bun si trigliceridele, au efect pozitiv asupra organismelor cu diabet de tip 2, scade nivelul zaharului din sange reducand astfel nevoia de medicamente prescrise.
Acest tip de dieta este simplu, sanatos si eficient pentru cei care doresc sa mai dea jos din greutate si sa schimbe in bine metabolismul.

11. Ratia de sare trebuie scazuta
Toata lumea recomanda consumul redus de sare. Este adevarat ca prea multa sare nu este indicata pentru organism, dar si o cantitate prea mica iar nu face mult bine - are o serie de efecte adverse precum rezistenta insulinei, ridicarea nivelului colesterolului si trigliceridelor, dar si riscul unei morti cand pacientul sufera de diabet de tip 2. Consumul moderat de sare este cel mai indicat.

12. Zaharul nu este bun pentru ca are calorii "goale"
Zaharul poate avea efecte severe asupra metabolismului, de la cresterea in greutate pana la afectiuni grave. Zaharul contine o multime de calorii dar fara nutrienti esentiali. El are o cantitate ridicata de fructoza care poate avea efecte nedorite asupra organismului - de la kilograme in plus la diverse afectiuni.

Obisnuim sa mancam o mare cantitate de fructoza care se transforma in grasime la nivelul ficatului. Studiile arata ca execesul de fructoza scade rezistenta insulinei, nivelul trigliceridelor, apare obezitatea abdominala in timp scurt.

Fructoza nu hraneste grelina, hormonul care stimuleaza apetitul si ofera senzatia de satietate la nivelul creierului, la fel cum face glucoza. Din aceasta cauza creierul este dirijat sa ceara o si mai mare cantitate de zahar, iar kilogramele nedorite se acumuleaza rapid. Acest lucru nu se aplica si in cazul zaharurilor naturale din fructe. Zaharul este cel mai rau ingredient din dieta moderna.

13. Grasimile te ingrasa
Ti se pare ca aceste cuvinte au sens. De altfel, lucruri de genul asta face ca anumite persoane sa fie mai pufoase si carnoase. Se pare ca treburile nu sunt atat de simple. In ciuda faptului ca acest grasimi au multe calorii per gram decat proteinele sau carbohidratii, dieta bogata in grasimi nu ingrasa. Depinde mult de context. O dieta bogata in carbohidrati si grasimi te va ingrasa, dar nu din pricina grasimilor continute.
De fapt, studiile arata ca dieta bogata in grasimi, dar slaba in carbohidrati, ajuta la pierderea unor kilograme in plus, in comparatie cu acele diete care contin putine grasimi sau deloc.

sursa: apropo
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1680 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023300 (s)