News Flash:

Iata de ce e bine sa mancam fructe de sezon in timpul caniculei!

22 August 2013
2377 Vizualizari | 0 Comentarii
Fructele de sezon sunt cea mai buna alegere pe care o puteti face pentru a va proteja sanatatea. Pe langa faptul ca sunt mai ieftine, au si multi nutrienti.

O piersica suculenta sau o felie parfumata de pepene mancate in mijlocul verii iti potolesc setea mai ceva ca un pahar cu apa, dar inainte de toate asigura organismului „plinul” de vitamine si nutrienti.

Fructele de sezon, spun nutritionistii, nu sunt doar mai ieftine, ci mai gustoase si mai ferite de chimicale decat rubedeniile lor din alt anotimp. De altfel, un studiu recent realizat de Asociatia Consumatorilor din Australia arata ca majoritatea fructelor din afara sezonului vin chiar si de la patru mii de kilometri distanta, asta dupa ce au fost culese inainte de maturitate si inghetate. Asa se face ca portocalele grecesti, spre exemplu, care se gasesc in iulie la supermarketuri sunt scumpe, fara gust si cu un bagaj nutritiv egal cu zero.

Magneziul si vitamina B abunda in cirese
Prin comparatie, trufandalele din piete bucura ochiul, dar si organismul. Dintre fructele de vara, zmeura, fragutele, afinele, capsunile, visinele, ciresele si penele rosu alcatuiesc o echipa excelenta. Toate mustesc de vitamina C plus un fitonutrient numit acid elagic, care inhiba dezvoltarea si multiplicarea celulelor canceroase.  Ciresele, in mod particular, sunt bogate in apa, zaharuri, complex de vitamine B (B1, B2, B6) si minerale (magneziu, potasiu). „Aceste fructe nu doar ne hranesc, ci sunt recomandate si intr-o serie de afectiuni: guta, constipatie, litiaze renale si biliare, reumatism, obezitate, depresie”, arata nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Piersici in diete de slabit, pepene anti-infarct
Pentru zilele caniculare, alegeti pepenele rosu. Repara deficitul de electroliti, saruri de sodiu si potasiu care se pierd prin transpiratie, iar pe deasupra contine licopen, substanta responsabila de culoarea rosie, capabila sa imbunatateasca vederea sau sa previna bolile de inima.
Si piersicele primesc nota maxima la capitolul vitamine, in special C si A. Efectul laxativ si detoxifiant le recomanda in dietele de slabit, dar si in regimul asociat tratamentulului afectiunilor hepatice, tumorilor, herpesului, a durerilor reumatice, hipertensiunii arteriale si chiar anemiilor.

In acelasi registru intra caisele, mai cu seama cele portocalii inchis, care contin valori ridicate de betacaroten, fibre solubile si potasiu. „O cura cu aceste fructe delicioase este indicata pentru reglarea tensiunii arteriale, pentru o buna functionare a colonului si pentru reglarea nivelului colesterolului”, subliniaza expertul in nutritie Lygia Alexandrescu.
Prietenoase cu silueta sunt si prunele de vara, care se coc in iulie-august.
Aduc un aport considerabil de magneziu, sodiu, potasiu, fibre si fier, stimuleaza imunitatea si aduc o ameliorare vizibila in afectiunile nervoase.

Fara iaurturi cu fructe
Atentie insa la capcana iaurturilor frumos colorate, este recomandarea nutritionistilor. Cutiutele imbietoare ascund mult zahar, aditivi, coloranti si nici urma de fructe.
„Sa nu va imaginati ca pentru a se obtine aromele se pun capsuni sau alte fructe, ci se adauga produse de sinteza, arome similare celor naturale, corectori de aciditate care sa potenteze gustul”, avertizeaza nutritionistul Corina Zugravu.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

piersica suculenta licopen betacaroten potasiu nutritie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1922 (s) | 34 queries | Mysql time :0.029852 (s)