News Flash:

Iata alimentele care reduc stresul

4 Iunie 2012
1722 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6572 RON (+0.0022)
USD: 3.9685 RON (-0.0089)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Fie ca este vorba despre anxietate, depresie sau doar iritabilitate, alimentele pot face uneori minuni. O dieta sanatoasa este esentiala pentru pastrarea memoriei si a intelectului, dar si pentru a avea o buna dispozitie. Alimentele bogate in litiu, magneziu si vitamina B te pot ajuta sa controlezi stresul cotidian si sa iti imbunatatesti starea de spirit.

Cateva migdale, o portocala sau un pahar de lapte sunt solutii simple pentru a te inveseli rapid daca ai avut o zi stresanta.

Somon

Un deficit de seleniu poate cauza anxietate si iritabilitate. O portie de somon iti va oferi aproximativ 75% din nevoia zilnica de seleniu. Somonul este, de asemenea, o sursa de acizi grasi esentiali, Omega-3, care joaca un rol important in functia creierului si alunga depresia. Doctorii recomanda sa mananci peste, in special peste gras, precum somonul, macroul, heringul, tonul, cel putin de doua ori pe saptamana.

Spanac

Lipsa de acid folic reduce nivelul de serotonina din creier, care poate provoca depresie. Mananca spanac pentru a obtine 50% din aportul recomandat pe zi de acid folic. În plus, spanacul contine magneziu si mineralele care te pot ajuta sa pastrezi stresul la un nivel mic. Daca nu ii oferi corpului tau suficient magneziu, poti sa ai dureri de cap frecvente si sa te simti obosit. Aproximativ sapte din zece oameni nu au suficient magneziu in corp. Nu este de mirare ca sunt morocanosi. Daca nu esti un fan al spanacului, incearca sa il inlocuiesti cu multe salate, alimente care contin aceeasi substanta.

Migdale, nuci si fistic

Din alimentatie nu trebuie sa lipseasca migdalele, nucile si fisticul mai ales in perioadele de solicitare si stres. Acestea contin vitamina E, B2, dar si zinc si magneziu si pot reduce starea de anxietate, depresie, stres. Încearca in zilele dificile sa inlocuiesti margarina traditionala de la micul dejun cu unt de migdale si adauga cateva nuci in salata pe care o mananci la pranz.

Fulgi de ovaz

Carbohidratii din cerealel ajuta creierul sa produca mai multa serotonina, o substanta care ajuta creierul sa se relaxeze. Fulgii de ovaz au un continut ridicat de fibre pe care stomacul le digera in mai mult timp astfel incat iti poti pastra buna dispozitie mai mult timp. Daca vrei sa grabesti procesul de eliberare al serontoninei, poti adauga o lingura de gem peste fulgi. Cand stii ca vei avea o zi grea la serviciu, opteaza pentru fulgi de ovaz la micul dejun in loc de cerealele dulci care contin indulcitori artificiali.

Lactate

Laptele este o sursa de serotonina, un aminoacid esential, care nu poate fi sintetizat in organism si trebuie adus prin alimentatie. Nivelul acestei substante in creier determina starea de bine si relaxarea. Mai mult, consistenta cremoasa a unor produse lactate precum smantana, iaurtul, inghetata, stimuleaza o arie corticala responsabila exclusiv de senzatia de buna-dispozitie, asa ca nu e de mirare ca laptele poate fi un antidepresiv foarte eficient. Un pahar de lapte (de preferinta degresat sau cu 1% grasime) poate reduce, de asemenea, simptomele sindromului premenstrual, cum ar fi modificarile de dispozitie, anxietatea si iritabilitatea.

Portocale

Vitamina C care se gaseste in citrice este esentiala pentru a alunga stresul, asa ca este bine sa mananci grepfrut, kiwi si cat mai multe portocale daca vrei sa iti imbunatatesti starea de sanatate. Vitamina C poate sa regleze tensiunea arteriala si nivelul de cortizol (un hormon de stres) din corp. Bea un pahar de suc de portocale plin cu vitamina C inainte de o sedinta importanta la serviciu ca sa te ajute sa te calmezi.

sursa: romanialibera


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

somon spanac margarina fibre lactate portocale
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1811 (s) | 23 queries | Mysql time :0.026507 (s)