News Flash:

Iarna: ce alimente bogate in minerale trebuie sa mananci

8 Ianuarie 2019
978 Vizualizari | 0 Comentarii

Mineralele sunt substante anorganice pe care organismul si le ia din alimentatie. Acestea sunt indispensabile pentru realizarea functiilor metabolice. Este esential sa ai o dieta care sa contina minerale, orice dezechilibru mineral poate duce la patologii organice. De exemplu, hipertensiunea arteriala poate sa fie cauzata si de carenta de magneziu, potasiu, calciu, dar si de excesul de sodiu. Toate mineralele se regasesc in anumite alimente pe care este bine sa le consumi din abundenta.

Fiecare dintre minerale au roluri bine stabilite in organism. De exemplu, cromul intervine in procesele de reglare a secretiei de insulina. Calciul este un mineral esential, el intra in componenta oaselor si a dintilor, este esential pentru procesul de crestere, pentru functionarea muschilor, coagularea sangelui. Fierul, de exemplu, participa la reactiile de oxidare celulara dar si apararea antiinfectioasa, tot el asigurand performantele fizice si cele intelectuale. Iodul contribuie la functionarea normala a glandei tiroide.

Zincul este important pentru ca stimuleaza sistemul imunitar, de asemenea acesta are si rol antioxidant. Iata ce alimente sunt bogate in minerale si pe care este bine sa consumi mai ales iarna:  

  • Pestele. Practic pestele este cea mai buna sursa de iod, insa ai grija sa-l consumi proaspat nu congelat. De asemenea, pestele proaspat contine si seleniu si fluor, atat de necesar pentru sanatatea dintilor. De asemenea, pestele este bogat si in calciu, potasiu, fosfor, magneziu si seleniu. Pestii sunt, de asemenea, o sursa buna de proteine si de acizi grasi Omega 3 care sunt ideali pentru sanatatea inimii. Pestii bogati in minerale sunt somonul, tonul si macroul.
  • Catina. Este bogata in minerale precum potasiu, fosfor, fier, calciu, magneziu.
  • Semintele de in, de dovleac sau cele de floarea soarelui sunt surse bune de minerale. Mai exact, acestea contin cupru, fier, fosfor, seleniu si zinc.
  • Cereale integrale reprezinta o sursa buna de minerale. Acestea contin fier, fosfor, seleniu si zinc.
  • Caisele deshidratate. Este bine de mentionat faptul ca cele deshidratate contin mai mult potasiu decat caisele proaspete. Nu uita ca principalul rol al potasiului este acela de reglare a apei in organism. Totodata si prunele, stafidele, smochinele sunt fructe uscate care contin minerale precum cupru, potasiu, magneziu, in consecinte ideale daca vrei sa-ti asiguri necesarul de minerale intr-o zi.
  • Ciupercile sunt bogate in minerale. In plus, consumul lor este indicat mai ales iarna pentru ca ajuta la sustinerea sistemului imunitar.
  • Desi sunt excelente surse de vitamine si minerale, trebuie sa fie consumate cu moderatie fiindca au multe calorii. Mai exact, 100 grame de nuci au peste 600 calorii.
  • Produsele obtinute din soia contin mult potasiu, cupru, mangan, zinc, in plus sunt si foarte gustoase.
  • Cacao si ciocolata neagra. Ambele sunt o sura foarte buna de minerale – contin potasiu, fier, cupru, zinc, mangan si crom. Poti, de exemplu, sa consumi ciocolata cu continut mare de cacao, cum este cea amaruie sau ciocolata neagra.
  • Branza contine calciu, cupru, fosfor. Daca vrei sa alegi o branza care sa fie bogata in minerale atunci poti consuma mozzarella, parmezan sau branza emmentaler.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente minerale alimente iarna
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1426 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013674 (s)