News Flash:

Greseli pe care le faci cand esti la dieta!!!

1 Iulie 2014
1116 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum se explica faptul ca desi industria fitnessului si a produselor de slabit este in continua expansiune, numarul persoanelor cu probleme de greutate este in crestere?

Cea mai mare greseala pe care o facem atunci cand vrem sa slabim este ca in goana dupa rezultate imediate ignoram cauzele care au condus la aparitia kilogramelor in plus. Ajungem sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor si in cel mai bun caz reusim sa obtinem doar rezultate pe termen scurt. Hai sa vedem impreuna care sunt cele mai importante cauze ale cresterii in greutate.

Problema 1. Lipsa activitatii fizice
Pat, birou, canapea si o luam de la capat. Daca ziua ta arata la fel, atunci probabilitatea sa ai mai multe kilograme decat ar trebui este mare. Sedentarismul conduce in timp si la un tonus muscular scazut, probleme medicale periodice si de sanatate. Adevarul este ca organismul nostru nu a fost conceput sa petreaca atat de mult timp pe scaun, iar cum acesta se adapteaza la stimulii externi este posibil ca in viitorul apropiat sa nu mai avem nevoie de musculatura.

Problema 2. Portii prea mari
Calorii ingerate versus calorii consumate este principiul caruia ne supunem zilnic fara sa ne dam seama macar. Tot timpul ne aflam intr-o stare de ingrasare sau slabire, in functie de caloriile ingerate zilnic. Cele mai multe dintre acestea provin din alimente pe care nici nu lei iei in calcul, cum ar fi bauturile carbogazoase.

Problema 3. Nu ai un “mindset” potrivit
Ai auzit vreodata de mancatul emotional? Multe persoane utilizeaza mancarea ca “hrana pentru suflet” si o utilizeaza ca sursa de confort, pentru a alunga plictiseala sau stresul. Mananci emotional atunci cand esti tensionat, iei o pauza de la birou, cand te uiti la un film sau te recompensezi dupa o zi dificila, chiar daca nu iti este foame. Regula 80/20 spune ca schimbarile mici sunt responsabile pentru cele mai mari rezultate. Micile indulgente de tipul “hai sa gust doar putin” aduc un surplus caloric considerabil si corelate cu lipsa de miscare ”te ajuta” sa cantaresti din ce in ce mai mult. 

Acum ca stii cum ai ajuns la greutatea actuala, hai sa vedem ce schimbari poti sa faci ca sa dai jos kilogramele in plus. Aceste schimbari pot fi implementate chiar de maine, cu rezultate vizibile.

Schimbarea #1. Ai grija la ce si cand mananci si scapi de sute de calorii inutile in scurt timp!
Mananca doar cand ti-e foame si evita sa faci altceva in timpul acesta. Totodata, invata sa distingi foamea de alte nevoi cum ar fi cele emotionale sau setea.  Multi dintre noi nu am invatat de mici ce inseamna sa mancam sanatos, insa astazi, avem suficiente informatii disponibile si nu mai ave nicio scuza. Persoanele informate se implica mai mult si reusesc sa slabeasca si sa-si mentina rezultatele pe termen lung. Documenteaza-te si planifica-ti mesele din timp.

Schimbarea #2. Scapa de junk-food!
Alege alimente sanatoase. Daca urmezi un regim echlibrat care include proteine, fibre, legume din plin, grasimi sanatoase si fructe, corpul tau isi va recapata echilibrul si pofta de zahar si preparate prajite se va diminua.

Elimina pe cat posibil alimentele procesate din dieta zilnica. Cea mai sigura metoda pentru a scapa de tentatii este sa iti “purifici” bucataria. Arunca orice contine zahar si inlocuieste uleiul de prajit cu cel de masline pentru salate. Ceaiurile si apa minerala sunt o alternativa buna pentru sucurile carbogazoase. Pregateste-ti o lista de cumparaturi care sa contina doar produse sanatoase si nu mai cumpara niciodata alimente pe care le vei regreta mai tarziu. 

Schimbarea #3. Distreaza-te in timp ce te antrenezi
De ce sa nu facem antrenamente cat mai interesante si distractive, astfel incat sa iti doresti sa te antrenezi zilnic? Gaseste prieteni care vor sa slabeasca si faceti din aceasta o activitate de echipa. Stabiliti-va obiective saptamanale, care sa va motiveze: cine alearga primul 10 km sau cine slabeste primul kilogram. Stabiliti si „pedepse” pentru persoanele care incalca regulile jocului, pentru a le ajuta sa ramana p drumul cel bun: 50 de genuflexiuni pentru fiecare antrenament ratat.

Sa slabesti sanatos este o alegere si nu ar trebui sa fie o povara. Nu mai alerga dupa solutii miraculoase: mananca sanatos, antreneaza-te zilnic si fa din aceasta un stil de viata. Slabitul este simplu atunci cand iti doresti cu adevarat.

sursa: cosmopolitan
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fitness diete regim slabit diete usoare diete rapide
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1607 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026720 (s)