News Flash:

Grasimi necesare corpului uman

11 Aprilie 2012
2145 Vizualizari | 0 Comentarii
Avocado
Ca urmare a unor studii efectuate in urma cu multi ani, grasimile au capatat o reputatie proasta. Din cauza interpretarilor gresite, am fost informati ca nu este bine sa consumam produse ce contin grasimi deoarece asta va conduce la aparitia obezitatii si a bolilor de inima. Insa lucrurile nu stau chiar asa.

Desi ni se spune constant ca produsele ce contin grasimi sunt responsabile pentru cresterea colesterolului, a blocarii arterelor si pentru cresterea in greutate, trebuie stiut ca exista si grasimi bune pentru organism, scrie The Huffington Post.

"Dietele sarace in grasimi au dat gres", spune Frank Hu, profesor de nutritie si epidemiologie la Harvard. "Nivelul de obezitate in America a crescut foarte mult in ultimii ani chiar daca aportul de grasimi a scazut", a continuat acesta.

Deci, oamenii de stiinta incep sa renunte la sintagma "grasimile nu sunt bune" si la fel ar trebui sa facem si noi, mai scrie The Huffington Post.

La fel ca si proteinele si carbohidratii, lipidele, numite si grasimi, sunt substante esentiale pentru om, fiind vitale pentru mentinere sanatatii pielii sau a parului. Consumul de grasimi "bune" (grasimile nesaturate) poate conduce chiar la reducerea riscului de a dezvolta diabet, boli de inima sau obezitate, si imbunatateste nivelul colesterolului.

"Grasimi bune" putem gasi in alimente precum: nuci, avocado, ulei de masline, ulei de rapita, ulei de porumb, ulei de soia, peste gras, precum somonul si macroul, pasari de curte.

Nici grasimile saturate nu reprezinta un pericol, atât timp cât sunt consumate in cantitati moderate. Potrivit unui raport publicat in 2010, dupa analizarea a 21 de studii legate de nutritie nu s-a putut gasi o legatura intre consumul de grasimi saturate si aparitia bolilor de inima sau a atacurilor cerebrale. "Unele tipuri de grasimi, precum acidul stearic, ce se gaseste in ciocolata neagra, sunt complet inofensive", a declarat David Katz, director la Universitatea Yale.

Exista si grasimi nerecomandate, cum sunt cele saturate de origine animala (carne grasa, cascaval) sau cele artificiale, ce se gasesc in uleiurile vegetale hidrogenate partial. Cercetatorii au descoperit ca grasimile saturate artificiale conduc la cresterea nivelului de colesterol LDL si scaderea colesterolului HDL, ceea ce poate conduce la aparitia infarctelor si a atacurilor cerebrale.

sursa: rtv.net
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimi grasimi bune grasimile saturate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1658 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029297 (s)