News Flash:

Gateste sanatos mancarurile care te ingrasa!

4 Noiembrie 2013
1490 Vizualizari | 0 Comentarii
Potrivit nutritionistilor, cei mai multi oameni nu se pot feri de tentatia mancarurilor grase sau excesiv de dulci. Sunt prea atractive pentru papilele gustative. Medicii tin cont de acest lucru si indeamna mai degraba la ponderatie decat la excluderea totala din alimentatie a acestor categorii de alimente. Asta, deoarece chiar si mancarurile grase pot fi preparate intr-un mod mai dietetic.

Ciolanul din iahnie si smantana din ciorba, de evitat

Iahnia de fasole cu ciolan este una dintre mancarurile greu de digerat, dar chiar si pe aceasta o puteti prepara intr-un mod mai sanatos. Specialistii recomanda sa nu ii adaugati grasime sau rantas, pentru a o pastra cat mai saraca in calorii. „Iahnia traditionala se face cu ceapa prajita in ulei, ceea ce inseamna un aport caloric mare. Nu va sfatuiesc sa o faceti asa”, atrage atentia medicul nu tritionist Corina Zugravu.

O idee buna este renuntarea la ciolanul din iahnie. Mancarea va fi mai putin gustoasa, dar mult mai sanatoasa.

Ciorba de burta este un alt aliment cu aport mare de calorii. Numarul acestora variaza in functie de ingrediente. „Smantana ridica valoarea calorica a ciorbei de burta, intrucat are mult colesterol si acizi grasi saturati”, explica nutritionistul Corina Zugravu. Pentru un continut mai mic de calorii, este bine sa adaugati mai putina smantana si, eventual, sa mancati fara paine.

„Daca mancati cu paine, veti adauga calorii in plus”, avertizeaza nutritionistul. Medicii recomanda folosirea supelor de legume si evitarea sau „rasfatul” mai rar cu ciorbe calorice, cum este, de exemplu, ciorba de burta.

Placinte cu foitaj din comert

Placintele cu mere pot fi preparate intr-un mod foarte sanatos. Cel mai indicat este foitajul care se gaseste in comert, facut pe baza de grasimi vegetale si cu cat mai putin zahar. „La placinta cu mere, fructele se taie cuburi, se stropesc cu zeama de lamaie, ca sa nu se oxideze, si se calesc in ulei de palmier sau de struguri, nu in unt”, recomanda Corina Zugravu. Nutri?ionistulva mai sfatuieste sa folositi mere golden, deoarece sunt mai dulci, deci va fi nevoie de o cantitate mai mica de zahar.

Placinta cu dovleac este bine sa fie facuta cu un soi anume: dovleacul placintar. „Culoarea sa este portocaliu-pal si este putin ceruit. Este unul dintre soiurile cele mai dulci”, spune Corina Zugravu. Specialistul recomanda rumenirea dovleacului, dat prin razatoare, in ulei de palmier cu adaos de miere de albine si scortisoara.

Placinta cu branza este recomandat sa fie facuta cu branza dulce degresata. „In combinatie cu branza degresata, puteti folosi o lingurinta-doua de gris, ca sa se lege mai bine compozitia, in lipsa grasimilor”, spune Corina Zugravu. O astfel de placinta are intre 350 si 400 de calorii.

Mancare gatita cu vin rosu

Bauturile alcoolice sunt o modalitate rapida si usoara de a aduce multe calorii in organism. Un gram de alcool are in jur de sapte calorii. „Vinul adaugat la mancare aduce foarte multe calorii in organism”, spune medicul Corina Zugravu. Totusi, vinul, in special cel rosu, este foarte bun deoarece contine antioxidanti.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1601 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019027 (s)