News Flash:

Fierbeam cartofi pentru piure. Cand am vrut sa scurg apa, prietenul meu bucatar-sef, m-a apucat brusc de mana: Ce faci? Iata cum fac eu si e mult mai gustos

13 Martie 2019
4249 Vizualizari | 0 Comentarii

Cand spui piure de cartofi spui, inevitabil, una dintre cele mai apreciate garnituri de la noi. Cartofii gatiti in acest fel sunt usor de facut, extrem de deliciosi si foarte simplu de combinat cu diverse feluri de mancare principale. Ii folosim drept garnitura langa copanele, tocanita de porc sau alaturi de multe alte specialitati.

Cu toate ca, pentru ca sa faci piure de cartofi nu pare o treaba prea grea, nu de putine ori ti s-a intamplat sa nu nimeresti consistenta dorita, piureul sa nu fie suficient de cremos, sau chiar sa ramana plin de cocoloase.

Piureul – una dintre cele mai comune, rapide si usor de facut mancaruri/garnituri din lume. Si una dintre cele mai versatile si gustoase, totodata. Poti sa il faci clasic sau cu lapte, branza, unt, smantana, ceapa. In ciuda faptului ca este un fel de mancare pe care absolut oricine il poate face, se pare ca…  pana acum nimeni nu a stiut care e cea mai gustoasa metoda.

Mai toti procedam astfel: curatam cartofii, ii punem la fiert, ii scurgem de apa si apoi ii pisam adaugand si restul de ingrediente. Gresit! Potrivit bucatarului chef Tyler Florence, metoda corecta ( a se citi “cea mai gustoasa”) de gatire a piureului e alta. Total diferita, dar deloc complicata. Potrivit lui Florence, cartofii trebuie fierti in ingredientele cu care vrei sa ii combini.

Pur si simplu speli si cureti cartofii cruzi, ii tai cubulete si ii pui la fiert in lapte cu unt, sare etc. (de exemplu). Asa cartofi iau timp sa absoarba aromele ingredientelor respective. Cand s-au fiert cum trebuie, scoate cartofii intr-un alt vas. Piseaza-i, incorporand treptat lichidul aromat in care i-ai fiert. Crede-ne pe cuvant! Asa o sa faci cel mai gustos piure pe care l-ai mancat in viata ta, cu minimum de efort, doar respectand sfatul genial de mai sus. Insa de acum totul va fi mult mai usor, deoarece avem pentru tine cateva sfaturi care te vor ajuta sa faci un piure delicios de sa te lingi pe degete, care iti va aduce cu siguranta laudele.
familiei tale si a invitatilor vostri.

Metoda clasica pentru piure de cartofi:

  • Fierbe cartofii la foc mediu, in apa cu sare
  • Adauga in compozitie unt de cea mai buna calitate
  • Adauga treptat lapte in timpul pasarii
  • Laptele adaugat trebuie sa fie rece
  • Nu folosi mixer sau robot – va deveni o pasta si nu un piure
  • Adauga in compozitie doua linguri de smantana
  • Poti folosi cu incredere cartofi rosii, acestia absorb mai putina apa.
  • Cartofii se paseaza in acelasi recipient in care au fost fierti (caldura ajuta la pastrarea consistentei lor).

La compozitie poti adauga dupa gust si dupa plac tot felul de condimente: usturoi, piper, nucsoara etc. Cartofii reprezinta o sursa importanta de vitamina C, care ii face foarte importanti pentru sistemul imunitar, inima si piele. Bolile precum scorbutul, cauzat de deficitul de vitamina C, pot fi evitate daca incluzi in dieta ta cartofii. Vitamina B6, folosita in vindecarea a peste o suta de boli, este, de asemenea, prezenta in cartofi. Printre multe alte beneficii, vitamina B6 previne bolile de inima, pietrele la rinichi si depresia.

Prezenta vitaminei B6 in cartofi face din acesta un ingredient perfect pentru sportivi. Alergiile si reducerea puterii sistemului imunitar pot fi evitate prin consumul acestor tuberculi. Un singur cartof contine 1,627 grame de potasiu. Cea mai mare concentratie de potasiu se gaseste in coaja. Potasiul este foarte important pentru organism. Chiar si un mic deficit de potasiu in organism poate duce la hipertensiune arteriala si provoaca sensibilitate la sare. De asemenea, cartofii contin fier si cupru. Fierul este foarte important pentru mentinerea hemoglobinei in organism.

Lipsa fierului duce la ameteli, lipsa energiei, dureri de cap si anemie. Cuprul si fierul din organism sunt importante pentru formarea celulelor rosii. Vitamina A nu este prezenta in toti cartofii, ci doar in cei dulci. Aceasta vitamina este foarte importanta pentru ochi, piele si in vindecarea ranilor. Cartofii reprezinta o mancare hranitoare si satioasa dupa ce ii consumi nu iti va mai fi foame pentru cateva ore. Mai mult, cartofii contin si hidrati de carbon, care sunt o buna sursa de energie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

piure cartofi piure cremos reteta piure
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1693 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019200 (s)