News Flash:

Efectul NEBANUIT al muraturilor pentru organismul nostru, in perioada sarbatorilor de iarna

28 Decembrie 2016
1177 Vizualizari | 0 Comentarii
Pe langa faptul ca sunt foarte gustoase, muraturile sau iaurturile pot lupta impotriva cancerului si sunt cele mai bune alimente pentru o digestie sanatoasa! Inca din cele mai vechi timpuri, oamenii gospodari si-au conservat alimentele din ograda, iar principalul motiv al acestui proces a avut ca scop prelungirea perioadei in care preparatele se puteau consuma. De altfel, acest proces se practica si azi in Romania, principalul rationament fiind acelasi, adica de conservare! Aproape ca nu exista gospodarie sa nu se gaseasca toamna un butoi de varza pusa la murat pentru iarna. Ei bine, nu multi sunt cei care stiu ca oamenii de stiinta si doctorii din intreaga lume au descoperit, de o buna bucata de vreme legatura dintre alimentele fermentate si sa- natatea noastra! In multe tari din Asia, de exemplu, longevitatea oamenilor se pune si pe seama aportului de produse care trec prin procesul de fermentare, pe care medicii nutritionisti le considera adevarate minuni pentru sanatatea noastra!

Cresc speranta de viata

„Numeroase studii au aratat ca un aport consistent de alimente fermentate ajuta foarte mult la sanatatea noastra. Ba chiar exista studii elaborate care ar arata faptul ca aceste produse ar lupta si cu multe forme de cancer. De asemenea, exista studii care arata ca populatii din diferite regiuni ale lumii, ce se alimenteaza cu mancare fermentata, ar avea o speranta de viata mai mare decat a populatiilor care nu recurg la acest proces de fermentare a alimentelor. Totodata, ele lupta si cu anumite infectii”, ne-a declarat dr. Corina Zugravu, medic in nutritie si igiena alimentatiei.

Noi muram pepeni, dar italienii conserva chiar si strugurii

Potrivit specialistei, printre cele mai bune alimente fermentate sunt muraturile, dar, atentie, doar cele conservate in sare si nu in otet, precum varza murata sau castravetii, dar si fructele, precum strugurii sau pepenii. „La noi, in Romania, se conserva foarte putine fructe. In Moldova, de exemplu, se pun acei pepenasi la murat, care, pe langa faptul ca sunt foarte gustosi sunt si plini de proprietati excelente. Din punctul meu de vedere ar trebui sa conservam mai multe fructe, cum fac italienii de pilda, care conserva strugurii. Pe langa muraturi, produsele din categoria lactatelor sunt alimente fermentate deosebit de bune, precum iaurtul, sana, laptele batut sau kefirul”, mai spune specialista in nutritie.

Dezovolta bacteriile „prietenoase”, excelente pentru digestie

Potrivit medicului, prin fermentare, aceste alimente dezvolta asa-numitele „bacterii prietenoase”, care odata ajunse in intestine, ne ajuta foarte mult, in special la digestie. Iaurturile si derivatele din lapte pe care le fementam ii ajuta foarte mult si pe cei care au intoleranta la lactoza. Adica, cei care nu pot consuma lapte, pot manca iaurt, pentru ca prin fermentare se distruge o buna parte din lactoza!

Intaresc si aparatul cardiovascular!

Un alt beneficiu foarte important al acestor produse din lapte este acela ca au un aport mai mare de calciu decat laptele si sunt mult mai usor de digerat, tocmai prin faptul ca dezvolta acele bacterii prietenoase si transforma produsele in adevarate „medicamente” probiotice. Acestea stimuleaza popularea intestinelor noastre cu bacteriile bune, care ne ajuta sa avem un sistem digestiv sanator si, implicit, un sistem imunitar intarit, dar si o functionare mai buna a aparatului cardiovascular. Bineinteles, ca in cazul multor alimente, abuzul „se pedepseste” si un consum exagerat de varza murata sau de iaurt ne poate crea probleme de aciditate sau ne poate da peste cap flora intestinala si functionarea normala a aparatului digestiv.

Vitaminele se pastreaza si prin conservare

Mai mult, alimentele fermentate contribuie la absorbtia nutrientilor din celelalte alimente pe care le consumam si adauga propriile beneficii, precum Vitamina B, indeosebi Vitamina B12, acizi grasi omega-3, enzime si acid lactic. In plus, permit pastrarea pe perioade mai lungi a alimentelor, fara pierderea proprietatilor acestora. Prin fermentatie se elimina acidul folic care exista in cereale, fasole, mazare, seminte, nuci si alune. Reducerea nivelului de acid folic usureaza absorbtia de minerale, astfel ca si tranzitul intestinal se face mai rapid.

sursa
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

nutritionisti corina zugravu nutritie muraturi sana alimente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1437 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018122 (s)