News Flash:

Efect. Ce se intampla daca mananci un glbenus in fiecare zi

4 Ianuarie 2019
807 Vizualizari | 0 Comentarii

Oul este alcatuit din doua parti: galbenus si albus si contin colesterolul bun, care este util organismului. Unii oameni prefera sa consume omleta doar din albusuri sau sa manance doar galbenusul. Albusurile, contin cateva proteine in plus, insa pot fi cauza unor probleme digestive sau a unor boli autoimune.

Societatea a devenit atat de inversunata impotriva alimentelor grase si a colesterolului, incat a uitat ca natura ofera exact atatea grasimi cat are nevoie organismul nostru. Galbenusul din ou nu face exceptie. Contine 100% vitaminele A,D,E,K si carotenoide luteina si zeaxantina. Mai contine si 90% calciu, fier, fosfor, zinc, vitamina B6 si vitamina B12. Comparativ cu galbenusul, albusul nu are aceeasi paleta bogata de vitamine. Contine mai multe proteine, dar doar din cauza ca galbenusul este mai mic. Cu atat mai mult stim ca proteinele trebuie consumate in jur de 15 30% din caloarea calorica zilnica.

Motivul pentru care oul contine o cantitate mare de colesterol nu este ca sa ne puna in pericol sanatatea, ci pentru viitorul pui care va ecloza din ou si care are nevoie de colesterol exact ca o fiinta vie. Colesterol reprezinta precursorul hormonilor sexuali si este folosit de toate celulele din organism. S-a demonstrat de foarte multe ori ca HDL indica colesterolul bun, in timp ce zaharul, glucoza, fructosa, omega 3-omega 6 ridica colesterolul rau, adica LDL si trigliceridele din sange.

Este un lucru foarte trist ca majoritatea nutritionistilor recomanda omleta din albusuri. Nu e de mirare ca majoritatea copiilor au deficiente de grasime si un colesterol rau crescut.

Cele mai multe organisme vii dezvolta un sistem de auto aparare pentru a face fata predatorilor. Animalele au dinti si picioare ca sa muste si sa fuga, iar plantele dezvolta toxine si antinutrienti ca sa se apere de potentialii invadatori. Galbenusul de ou, viitorul pui de gaina, nu are cum sa se apere decat daca albusul isi schimba cumva functia si 13 din 14 proteine gasite in albus au proproietati antibacteriale. De obicei, distrug bacteriile si microbii ansa ne pot afecta si noua sanatatea. De obicei, cand este consumat in cantitati mari sau cand intestinele noastre sunt deja compromise.

Proteina lysozyme, care este inofensiva, se poate combina cu proteine precum ovomucoid sau ovoinhibitor si poate inhiba trypsina, o proteina responsabila pentru sistemul digestiv. Chiar si mai grav unii compusi pot trece de peretii intestinali si sa agraveze bolile autoimune.

In concluzie foarte multi oameni sufera de deficiente ale vitaminelor importante A,D,E si K2 si ar trebui sa stie ce important este galbenusul de ou in acest sens. In plus, este mult mai important si decat un mar pe zi. Colesterolul din oua este benefic pentru copii, femei la menopauza si persoane in varsta.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

galbenus beneficii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1369 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013252 (s)