News Flash:

De ce sa nu sari peste micul dejun!

21 Iunie 2013
1460 Vizualizari | 0 Comentarii
Oamenii de stiinta au mai descoperit un motiv important pentru care ar trebui sa mananci dimineata. Potrivit unui nou studiu, femeile supraponderale care sar peste micul dejun pot dezvolta rezistenta temporara la insulina.

Rezistenta la insulina apare atunci cand, in ciuda faptului ca pancreasul produce o cantitate suficienta de insulina, celulele din organism sunt rezistente la efectele acesteia. In aceasta situatie, organismul necesita o cantitate mai ridicata de insulina pentru a-si indeplini functiile specifice; drept urmare pancreasul va produce o cantitate mai ridicata de insulina.

Persoanele cu rezistenta la insulina sunt predispuse de doua ori mai mult la deces prin infarct sau atac cerebral . Mai mult, acesti pacienti au un risc de 5 ori mai mare de a dezvolta diabet de tip 2. "Aceste descoperiri demonstreaza cat de important este sa mananci un mic dejun sanatos", spune dr. Elizabeth Thomas.

Studiul a inclus noua femei supraponderale care nu sufereau de diabet si dupa testele facute, cercetatorii au descoperit ca participantele care nu mancau nimic dimineata aveau un nivel mai crescut al glicemiei dupa ce luau pranzul decat cele care luau micul dejun.

Cateva exemple de mic dejun sanatos:
Omleta cu piept de pui. Puteti face o omleta sanatoasa amestecand doua oua cu bucati de piept de pui sau de curcan, spanac, rosii, ardei si condimente din belsug. “Mixul” de proteine controleza apetitul si previne senzatia intensa de foame.

Musli preparat in casa. Daca nu va plac “cerealele la cutie”, iata cum va puteti prepara un musli sanatos: amestecati fructe uscate (caise, somchine, ananas, curmale, stafide etc) cu alune crude, migdale, arahide, fulgi de grau si ovaz, felii de mar si bucati de capsuni, dupa care indulciti amestecul cu  doua lingurite de miere.

Lapte cu cereale si fructe uscate. Cerealele integrale imbogatite cu fructe uscate tin glicemia in frau, eliberand energie treptat de-a lungul zilei. Contin glucoza, principala “hrana” a creierului.

Iaurt semi-degresat cu seminte de in. Semintele de in pot fi gasite in magazinele cu produse naturiste. Contin  acizi grasi esentiali omega-3, care stimuleaza activitatea creierului si ajuta memoria. Si iaurtul poate contine “grasimi bune” de tip omega-3 si, in plus, este o sursa excelenta de proteine,ca prelungind senzatia de foame.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

micul dejun elizabeth thomas diabet
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1678 (s) | 34 queries | Mysql time :0.029855 (s)