News Flash:

De ce nu e bine sa mananci produse de patiserie, dimineata si cu ce ar trebui sa le inlocuiesti

20 August 2018
848 Vizualizari | 0 Comentarii

Potrivit unul studiu recent, multi romani spun ca nu au timp pentru masa de dimineata, iar 53% dintre respondenti sustin ca principala cauza ar fi aceea ca nu au la indemana retete simple care sa se poata prepara rapid. In plus, atunci cand iau micul dejun, prea multi mananca alimente care nu le aduc aportul necesar de nutrienti. Obiceiurile alimentare sunt in directa legatura cu stilul de viata, iar romanii sunt din ce in ce mai inclinati spre un regim sanatos. „Se vorbeste foarte mult despre viata sanatoasa tocmai pentru ca foarte putini o pun in practica. Daca ar deveni rutina, probabil ca s-ar vorbi mai putin despre ea.

Acest lucru este valabil si in cazul micului dejun. Este important si sanatos sa mancam dimineata, iar acest obicei inseamna normalitate si nu ar trebui sa presupuna un efort din partea nimanui. Corpul se trezeste saracit de energie dupa 10 – 12 ore si are nevoie de combustibil, pentru ca in prima parte a zilei lucram si parcurgem o etapa extrem de activa pentru care avem nevoie de resurse” spune Conf. Univ. Dr. Corina Zugravu, medic primar Igiena Alimentatiei si Nutritie.

Chiar daca 86% dintre romani sunt de acord ca micul dejun este cea importanta masa a zilei, doar 56% mananca in fiecare dimineata, iar o treime dintre acestia admit ca servesc micul dejun de maximum trei ori pe saptamana sau niciodata. 85% dintre cei care mananca micul dejun aleg sa il serveasca acasa, iar restul de 15% aleg sa manance prima masa a zilei la birou sau in drum spre birou. Doar 50% dintre cei care mananca micul dejun marturisesc ca extrem de rar aloca intre 5 si 15 minute pentru a sta la masa dimineata, timpul alocat in mod frecvent fiind mult mai redus.

De ce sarim peste prima masa? Principalele motive pentru care nu luam micul dejun sunt: lipsa senzatiei de foame, lipsa timpului si teama de a nu se ingrasa. Primele optiuni ale romanilor pentru micul dejun sunt: oua (75%), branza (67%), paine si cafea (65%), iaurt (58%), unt (55%), carnati, sunca si proteine de origine animala (51%).

Asta in conditiile in care micul dejun ideal recomandat de catre specialisti ar trebui sa contina fructe sau sucuri de fructe, fibre si proteine. „De exemplu, daca alegi pentru prima masa a zilei carbohidrati simpli, cum ar fi produsele de patiserie, acestia nu vor furniza cantitatea de proteine necesara pentru fiecare masa. Acest obicei te va face sa simti si mai mult foamea pe timpul zilei. Un mic dejun bogat in proteine va reduce poftele pe parcursul zilei, iar acest lucru ajuta mult la controlarea apetitului. Hidratarea nu trebuie nici ea neglijata, corpul avand nevoie si de lichide,” spune Conf. Univ. Dr. Corina Zugravu.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1677 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014260 (s)