News Flash:

De ce e complet contraindicat sa prajiti de mai multe ori, in acelasi ulei?

15 Mai 2019
205 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7612 RON (+0.0011)
USD: 4.2560 RON (-0.0195)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Un stil de viata sanatos nu include prajelile sau, daca o face, cantitatile consumate trebuie sa fie extrem de mici. Atunci cand apelati la aceasta forma de pregatire a mancarii, este foarte important ce uleiuri folositi. Cel de floarea-soarelui sau cel extravirgin reprezinta alegerile cele mai proaste posibile pentru ca emana mai multe substante toxice ce pot fi cancerigene.

Alegeri mult mai bune sunt uleiul de masline pentru gatit (nu cel extravirgin), cel de rapita sau de palmier. Si foarte important: nu prajiti niciodata de doua ori in acelasi ulei.”Substantele degajate pot intoxica creierul””Cel mai bine este sa evitam cat putem sa mancam prajit si mai ales pane, deoarece aceste procese presupun modificari biochimice in alimente ce pot genera substante extrem de periculoase, intoxicand creierul. Cel mai mic rau din tigaie il reprezinta totusi uleiul de palmier, dar si cel de rapita si masline”, explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, specialist in alimentatie.

El crede ca cel mai bun pentru prajit este uleiul de palmier, care are un punct de prajire foarte inalt, 230 de grade.„Un alt ulei foarte bun este si cel de rapita, un ulei echilibrat in acizi grasi si rezistent la prajit. La prajeala rezista si cel de masline, dar nu cel extravirgin (pe care il folositi la salate si vinegrete), ci cel de gatit”, detaliaza Mencinicopschi.Pe langa faptul ca rezista la temperaturi mari si nu se degradeaza, aceste uleiuri nu se impregneaza foarte mult in alimentul prajit.„Un cartof prajit poate sa se impregneze cu ulei pana la 30 la suta. Daca un cartof copt sau fiert are 80 kcal/gram, unul prajit ajunge si la 400 kcal/gram. Prima consecinta este ca ingrasa, iar de aici apar boli grave: hipertensiune, accidente vasculare cerebrale, diabet, boli cardiovasculare etc.”, atentioneaza profesorul Mencinicopschi.

Nu folositi niciodata de doua ori acelasi ulei la prajit

Pentru a evita cat mai mult posibil riscurile pe care le implica consumul de alimente prajite, nu folositi de mai multe ori acelasi ulei la prajit. „Oricat de bune sunt uleiurile care rezista mai bine la prajit, nu sunt lipsite nici ele de riscuri. De aceea, nu folositi niciodata de doua ori acelasi ulei la prajit, pentru ca majoritatea compusilor toxici se degaja la a doua prajire. Este complet contraindicat”, recomanda Eduard Adamescu, medic nutritionist.

Medicii va recomanda sa va feriti cat puteti de uleiul de floarea-soarelui, de cel din germeni de grau sau de porumb ori de uleiul de sofranel din cauza continutului de acizi grasi polinesaturati, care au efecte nocive pentru sanatate. „Dezavantajul acestor uleiuri este ca se descompun in substante toxice (cancerigene) la temperaturi mult mai mici decat temperatura optima de prajire”, detaliaza profesorul Gheorghe Mencinicopschi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

gheorghe mencinicopschi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1659 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019179 (s)