News Flash:

De ce doctorii recomanda dieta DASH

23 Februarie 2018
517 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6686 RON (0.0000)
USD: 4.0026 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

In lista celor mai bune diete din lume, exista dieta DASH care a fost cea mai buna timp de cativa ani. Medicii spun ca este cea mai eficienta dieta care poate ajuta sanatatea. Potrivit medicilor Institutului National al Sanatatii, dieta DASH atinge 3,3 puncte din 5 in categoria „Eficacitate in scadere in greutate” si 4,5 puncte din 5 in categoria „Sanatate utila”.

Ce este dieta DASH?

DASH este o dieta dezvoltata special pentru reducerea tensiunii arteriale atunci cand o persoana sufera din aceasta cauza.

Dar mai tarziu, oamenii de stiinta au inteles ca aceasta dieta rezolva multe alte probleme importante: reducerea nivelului de colesterol, prevenirea atacului vascular cerebral si a insuficientei cardiace si normalizarea greutatii. Mai mult, aceasta dieta este cea mai buna dieta pentru prevenirea diabetului.

Care este conceptul dietei DASH?

Toate componentele necesare (calciu, proteine, fibre vegetale) care sunt responsabile pentru functionarea creierului si a organelor interne, precum si sanatatea pielii sunt echilibrate in aceasta dieta.

De asemenea, este convenabil pentru ca nu trebuie sa calculezi si sa monitorizezi fiecare componenta: trebuie doar sa consumi anumite produse recomandate (fructe, legume, produse din cereale, alimente care contin proteine ​​si produse lactate) si sa reduci cantitatea de sare din anumite feluri de mancare.

Caracteristica principala a dietei DASH in comparatie cu alte diete este ca a fost dezvoltat pentru persoanele care trebuie sa aiba grija de dieta lor de-a lungul vietii lor. De aceea nu este nevoie sa va supui infometarii: iti poti permite diverse feluri de mancare gustoase. Trebuie doar sa tii cont de mai multe reguli de baza.

Reguli de baza

Nu este vorba despre cantitatea de alimente atat cat este despre calitatea ei. Iata cateva principii pe care ar trebui sa le urmezi:

  • Bea 2 litri de fluid pe zi.
  • Mananca de 5 ori pe zi. Greutatea unei portii nu trebuie sa depaseasca 215 g.
  • Consumul zilnic de calorii: aproximativ 2.000-2.500 kcal.
  • Dulciuri: nu mai mult de 5 ori pe saptamana.
  • Incearca sa mananci mai multe cereale, seminte, fasole, carne slaba si legume.
  • Ar trebui sa eviti consumul de suc sau de alcool.
  • Nu ar trebui sa iei mai mult de 8 gustari pe zi (in plus fata de mesele de baza).
  • Alcoolul si tutunul sunt interzise.
  • Reduc sarea si consuma pana la 2-3 lingurite pe zi.
  • Dieta ta ar trebui sa includa paine integrala de grau.
  • Exclude alimente afumate sau grase, muraturi, produse de patiserie, conserve de peste si carne.

Ce ar trebui sa mananci

  • Cereale: nu mai putin de 7 portii pe zi (o portie = o bucata de paine, o jumatate de ceasca de paste gatite, o jumatate de ceasca de terci de ovaz).
  • Fructe: nu mai mult de 5 portii pe zi (o portie = 1 fruct, 1/4 cana de fructe uscate, 1/2 cesti de suc.)
  • Legume: 5 portii pe zi (o portie = 1/2 cana de legume fierte).
  • Produse lactate fara grasimi: 2-3 portii pe zi (o portie = 50 g de branza sau 0,15 litri de lapte).
  • Seminte, fasole, nuci: 5 portii pe saptamana (o portie = 40 g)
  • Grasimi animale si vegetale: 3 portii pe zi (o portie = 1 lingura de ulei de masline sau de in.)
  • Mancaruri dulci: nu mai mult de 5 ori pe saptamana (o lingurita de miere sau gem.)
  • Fluide: 2 litri pe zi (apa, ceai verde, suc).
  • Proteina: 0,2 kg de carne slaba sau peste, oua.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

dieta dash colesterol calciu proteine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1764 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014383 (s)