News Flash:

Daca nu ai grija atunci cand pui muraturi pe iarna, acestea pot fi cancerigene. Uite cum si de ce

4 August 2017
5449 Vizualizari | 0 Comentarii
Pe langa gustul bun, muraturile aduc nenumarate beneficii organismului nostru. Iata de ce este bine sa le consumam cat mai des!
In Romania 8/10 femei pregatesc muraturiin fiecare iarna. Si bine fac, spun doctorii. Doar ca din alimentele sanatoase, muraturile se pot transfoma de multe oriin unele periculoase sau chiar ADHD!Benzoatul de sodiu, cel de potasiu si acidul benzoic sunt trei dintre cei mai folositi conservanti din industria muraturilor. Ii gasim adesea inscriptionati pe borcanele de muraturi din supermarket, pe care le cumpara chiar si gospodinele cele mai pricepute. Au rolul de potentatori de aroma, dar si acela de a distruge orice bacterii si fungi. Sunt studii care au aratat ca benzoatul de sodiu se poate combina cu acidul ascorbic, adica cu vitamina C si poate sa apara benzenul, o substanta chimica cancerigena si bine cunoscuta, spune dr. Andreea Dragomir, medic specializatin diabet, nutritie si boli metabolice. De asemenea, medicii recomanda sa nu folosim apa fiarta pentru saramura, ci rece. Apa clocotita distruge o parte din vitamine, iar prima care se pierde este vitamina C. Varianta cu apa rece va pastra mare parte din nutrienti. In timpul murarii au loc procese de fermentatie! Datorita lor, legumele puse la saramura sunt benefice pentru sanatate!

Ajuta digestia
Consumatein cantitati moderate, muraturile ne ajuta sa avem o digestie buna, iar specialistii le recomandain special, dupa o masa pe baza de carne si grasimi. Totodata, castravetii murati sau alte legume sunt bogatein fibre necesare procesului digestiv si lupteiimpotriva cancerului.

Sunt bogatein antioxidanti
Castravetii contin antioxidanti, care lupta cu radicalii liberi, implicatiin procesul deimbatranire al organismului. Majoritatea legumelor sunt bogatein magneziu si fier.

Tin sub control microbii intestinali
Muraturile fermentate contin anumite bacterii, care luptaimpotriva tuturor bolilor cauzate de microbii care populeaza intestinele. Un consum regulat de muraturi obtinute printr-un proces natural de fermentatie combate astmul, dermatitele si previne cancerul de colon.

Citeste si Cea mai mare greseala pe care o facem atunci cand punem varza la murat! Iata reteta corecta

Contin condimente sanatoase
Condimentele utilizate de gospodine la prepararea muraturilor sunt foarte importante. Mararul este bogatin flavonoizi care ajuta foarte mult organismul, semintele de mustar sunt cunoscute pentru rolul lor importantin procesul digestiv,insa, se pare, ca ele ajuta si la prevenirea Alzheimerului, iar usturoiul are capacitatea de a tine sub control dezvoltarea bacteriilorin organism.

Ajuta la pastrarea unei greutati ideale
Muraturile nu sunt un dusman al siluetei. Specialistii recomanda muraturilein orice dieta datorita numarului mic de calorii. Mai mult, acestea sunt bogatein fibre si ajuta procesul de digestie.

Sunt sursa de vitamina C
Gogonelele, castravetii si varza murata sunt excelente surse de vitamina Cin sezonul rece, cand legumele si fructele crude cam lipsesc de pe mesele noastre.

"Alegeti legumele conservatein saramura”
“Muraturile sunt foarte bune, dar celein saramura, pentru ca otetul poate fi otravitor! Leguma muratain sare nu numai caisi conserva proprietatile si vitaminele, dar le si amplifica. E garnitura perfecta langa o bucata de carne”, ne-a spus prof. dr. Mencinicopschi. De asemenea, muraturilein otet nu sunt recomandate persoanelor cu hiperaciditate sau celor care sufera de ulcer gastro-duodenal.

preluat de pe likeachef
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

conservanti industria muraturilor diabet boli metabolice vitamina c
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1538 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012618 (s)