News Flash:

Cum te influenteaza culorile atunci cand esti la cumparaturi

7 Octombrie 2014
5149 Vizualizari | 0 Comentarii
Ambalajul e primul contact pe care il ai cu un anumit produs, iar comerciantii stiu cum sa profite de asta din plin. Folosesc culorii vii care atrag privirea si ne influenteaza decizia fara sa ne dam seama. Iti explicam mesajul secret pe care il transmit cele mai folosite culori in alimentatie.

Un studiu facut in Statele Unite arata ca 90% dintre cumparatori decid ce sa puna in cos sau analizeaza un produs in primul rand dupa culoarea lui. Iar decizia e atat de rapida incat se produce in mai putin de 1 minut.

Culoarea e primul contact pe care il ai cu produsul si te convinge sau nu sa il cumperi, de aceea este bine sa intelegi cum isi aleg producatorii amabalajul cu care te momensc spre raftul lor. Nu spunem ca iti vei schimba radical obiceiurile de cumparare, dar iti vei explica mai usor de ce ai ales un anumit sortiment de paste sau niste biscuiti pe care nu ii aveai la inceput pe lista de cumparaturi.

Iata ce spun culorile cel mai des folosite pentru ambalajele produselor:

Verde - semnul sanatatii
Verde este asociat foarte des cu ideea de natural si sanatos. Pana de curand nu era culoarea favorita pentru ambalajele alimentelor, dar de cand trendul bio a acaparat piata, verde este obligatoriu pentru a atrage atentia asupra produselor din aceasta categorie. Verde pare sa se identifice acum cu idea de produs sanatos, din surse sigure, de la animale hranite natural sau facut fara conservanti si aditivi.

Rosu - te face sa crezi ca produsul e apetisant si delicios
Culoarea rosie este folosita in marketingul alimentar peste tot in lume. Este o culoare care atrage instantaneu privirea si stimuleaza raspunsuri emotionale. Daca te uiti mai atent, observi ca marea majoritate a produselor au un strop de rosu pe ambalaj. Despre culoarea rosie se spune, de asemenea, ca stimuleaza apetitul, ceea ce explica accentele rosii prezente in decorurile multor restaurante. Rosul este ales si pentru ca in mod natural este indicatorul cel mai bun al unor fructe si legume bine coapte, cum sunt rosiile sau fructele de padure.

Portocaliu - satisface pofta

Nutritionistii sunt de parere ca alimentele care au aceasta culoare pot induce sezatia de satisfactie si placere mult mai rapid decat altele. Este si ideea de la care au pornit cei care o folosesc in ambalajele alimentare. Produsele imbracate in portocaliu sunt, de obicei, pizza, produsele din cartofi, cele de patiserie si brutarie.

Galben - iti induce o stare de fericire
Galben este o alta culoare foarte des folosita in marketingul alimentar. Este considerata cea mai “optimista” culoare si exprima, in general, emotii pozitive. Creierul nostru elibereaza serotonina, hormonul fericirii, imediat ce detecteaza culoarea galbena si pe acest truc se bazeaza si producatorii atunci cand isi ambaleaza alimentele in galben. Stiu ca vor declansa o serie de ganduri optimiste, de satisfactie si confort.

Albastru - pentru produsele de care sa iti aduci aminte mereu

Albastru nu e o culoare des intalnita in alimente naturale si este asociata cu taierea poftei de mancare. Totusi, producatorii de alimente mizeaza pe ea pentru impactul vizual puternic, care atrage mai ales copiii. De aceea vei vedea albastru pe ambalajele de biscuiti, ciocolata, snacks-uri.

sursa: foodstory
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

culori alimente cumparaturi sfaturi culinare retete culinar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1461 (s) | 23 queries | Mysql time :0.022165 (s)