News Flash:

Cum se consuma fructele oleaginoase pentru eficienta maxima

21 August 2019
186 Vizualizari | 0 Comentarii

Fructele oleaginoase inseamna masline, nuci, alune, migdale, avocado, nuca de cocos. Acestea au un continut caloric crescut, fiind foarte bogate in grasimi nesaturate, minerale (fier, zinc, calciu, potasiu, magneziu, seleniu), vitamine (vitaminele B si E) si proteine. Ele pot fi consumate ca atare sau sunt folosite la fabricarea uleiului. Desi calorice, sunt foarte sanatoase, intrucat reprezinta hrana preferata a creierului.

Intr-adevar, este important sa le consumam corect, pentru eficienta maxima. De la nuca de cocos consumam, mai degraba, uleiul de cocos, inlocuindu-l pe cel de floarea soarelui. Cea mai buna varianta este o lingurita in salate, desi este rezistent la temperaturi mari.

Fructele oleaginoase  prin continutul bogat de oligo-elemente (minerale) stimuleaza sistemul imunitar si cresc capacitatea de aparare a organismului.

Cuprul este elementul esential in producerea unor substante numite interleukine, care combat infectiile virale si bacteriene.

Scad nivelul colesterolului in sange si in special a fractiunii LDL-colesterol datorita grasimilor nesaturate si in special a acidului linoleic (omega 6). Acesta este un acid gras esential, precursor al prostaglandinelor, substante ce asigura buna fluiditate a sangelui, elasticitatea peretilor vasculari si mentinerea tensiunii arteriale.

Imbunatatesc fertilitatea masculina si calitatea spermei prin aportul de seleniu.

Nucile amelioreaza simptomele sindromului pre-menstrual prin continutul de vit. B6.

Fermitatea si catifelarea pielii este data de aportul de acid linoleic care mentine intacta structura si asigura hidratarea corespunzatoare. Vit. E si zincul sunt si ele implicate in asigurarea calitatii pielii, iar proprietatile antioxidante ale vitaminei E incetinesc procesul de imbatranire.

Uleiul de masline este cel mai bine absorbit din intestin si are efect benefic asupra functiilor digestive, imbunatatind tranzitul intestinal si prevenind constipatia. Tinut in gura pentru cateva minute uleiul de masline pastreaza albeata dintilor si intareste gingiile.

Uleiul de masline e bogat in grasimi mono-nesaturate (protector cardiac), iar uleiul de floarea-soarelui in vit. E (antioxidant).

Migdalele sunt bogate in vit. E si sunt una din cele mai bune surse vegetale de calciu.

Fisticul contine fier si calciu. 100 g nuci aduc doza zilnica de cupru si vit. E. 1  pumn de alune sau nuci pe zi cresc performantele intelectuale.

Sunt multi care nu inteleg importanta inmuierii acestor fructe oleaginoase. De ce sa le hidratam inainte de consum?

Semintele, nucile, cerealele si boabele sunt acoperite de substante protectoare numite inhibitori de enzime. Inmuierea, hidratarea prealabila permite eliberarea substantelor nutritive si neutralizarea inhibitorilor.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1694 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014663 (s)