News Flash:

Cum se combina corect alimentele?

4 Iulie 2014
1525 Vizualizari | 0 Comentarii
Unul dintre factorii cei mai importanti pentru a asigura o nutritie sanatoasa si echilibrata este compatibilitatea alimentelor consumate la aceeasi masa.
Alimentele incompatibile vor determina o digestie dificila, provocand in intestine fenomene de putrefactie si fermentatie si perturband asimilarea compusilor esentiali unei bune functionari a organismului. Aceste alimente sunt raspunzatoare si de procesul de stocare a grasimilor in tesuturi, cauzand aparitia excesului ponderal. Cauzele acestor fenomene si modul in care alimentele incompatibile le influenteaza direct sunt multe si complexe.

Va sugerez, totusi, sa tineti seama, pe cat este posibil, de urmatoarele indicatii:
- Consumati cat mai putine glucide, chiar dintre cele „bune”, pentru a nu suprasolicita pancreasul (secretia de insulina ar creste si s-ar stoca grasimi in exces). Organismul nu are nevoie de glucide din surse exterioare, fabricand el insusi glucide in procesul de metabolizare a rezervelor de grasimi.
- Evitati sa mancati dulciuri si grasimi la aceeasi masa, combinatie ce provoaca fabricarea suplimentara de grasimi, depozitarea lor si excesul de greutate. Deci, nu adaugati unt unui preparat cu orez, nu folositi garnitura de cartofi prajiti langa friptura, nu serviti sosuri dulci la carnati sau jambon.

- Asteptati cel putin trei ore inainte de a consuma lipide, dupa ce ati absorbit glucide. Preferati lipidele bune, care previn maladiile cardiovasculare. Insotiti consumul de lipide cu cel al fibrelor (salate, fasole verde…).
- Asteptati, cel putin, 45 de minute pentru a consuma glucide, dupa ce ati absorbit lipide. Dupa masa, asteptati trei ore inainte de a consuma fructe.

- Evitati pe cat posibil lipidele „rele”, mai ales cele care se transforma in acizi grasi saturati si care provoaca cresterea nivelului de colesterol „rau”: mezeluri, branzeturile grase, lactatele, ouale… Atunci cand mancati fructe sau miere de albine, evitati orice alt aliment, in afara proteinelor slabe.
- Mancati multe salate, bogate in fibre, dar evitati sfecla si porumbul la pregatirea salatelor asortate. Nu insotiti salatele de crutoane.

- Cand mancati leguminoase, evitati consumul oricarui alt aliment.
- Mancati multe fructe, dar asteptati, cel putin, 20 de minute inainte de a consuma alt aliment, evitand, pe cat posibil, lipidele.
- Evitati cerealele care contin miere, porumb, zahar sau caramel, fructe. Preferati sa mancati cereale simple cu lapte degresat. Daca mancati oua cu sunca, renuntati la paine sau cornuri. Mancati branza fara paine; daca este posibil, renuntati definitiv la consumul painii, chiar a celei integrale.

- Suprimati toate preparatele de patiserie.
Aceste recomandari reprezinta idealul de alimentatie. Oricine doreste sa-si mentina o sanatate buna sau sa se restabileasca mai repede in urma unei boli trebuie sa le urmeze cat mai fidel. Nu inseamna insa ca trebuie sa renuntam la aceasta mica bucurie a vietii – placerea de a manca. A ne supraveghea alimentatia nu inseamna ca trebuie sa ne fie teama sa mancam si sa bem.

sursa: culinar.timpul
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatie sanatoasa retete mancare buna retete usoare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1691 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027300 (s)