News Flash:

Cum sa numeri caloriile din mancare ca sa slabesti usor

5 Februarie 2019
1008 Vizualizari | 0 Comentarii

Cu siguranta ai auzit adesea vorbindu-se despre kilocalorii, dar stii ce sunt? Vei observa ca produsele alimentare pe care le cumparam ambalate, proaspete sau nu, includ informatii nutritionale. In acestea se regaseste, printre altele, cantitatea de kilocalorii (kcal) pe care produsul o contine, specificata fie pentru o portie, fie pentru o anumita cantitate (de exemplu, 100 grame).

Ce este o kilocalorie? Este o unitate de masura cu care se calculeaza cantitatea de energie pe care un aliment o ofera corpului nostru. Cu cat mai multe kilocalorii contine un aliment, cu atat mai multa energie este stocata in corp. Desigur, nevoile de energie vor varia de la persoana la persoana, in functie de inaltime, masa corporala, precum si de nivelul de activitate fizica cu care esti obisnuit.

Corpul uman consuma in mod constant calorii. De fapt, una dintre functiile de baza ale kilocalorilor este mentinerea unei temperaturi constante a corpului, motiv pentru care corpul este mentinut la o temperatura medie, chiar si atunci cand esti expus la tempeaturi foarte scazute.

In plus, toate functiile vitale ale corpului, cum ar fi respiratia, bataile inimii sau functionarea tuturor organelor noastre, consuma forta oferita de aceasta unitate de masurare calorica pe care o putem obtine numai din alimente. De fapt, numai apa nu le contine, chiar daca este esentiala pentru supravietuire.

Cate kilocalorii consumam in medie?

Acum ca stii ce sunt kilocaloriile, este important sa afli care este cantitatea de calorii de care corpul uman are nevoie an fiecare zi. Consumul de energie depinde de fiecare persoana, dupa cum am amintit anterior. Cu toate acestea, exista metode standard pentru a calcula energia de care are nevoie o persoana.  Astfel, consumul zilnic recomandat de kilocalorii pentru un barbat adult, care face exercitii fizice usoare este intre 2.500 si 3.000 calorii si intre 1.800 si 2.200 calorii zilnice, pentru femeile cu activitate fizica usoara.

Aceste estimari depind de fizic si de ritmul vietii, nu este acelasi lucru sa fii o persoana activa sau cu un stil de viata preponderent sedentar. De asemenea, in procesul de slabire, este necesara scaderea numarului de calorii consumate, deoarece corpul este stimulat sa consume caloriile stocate. De asemenea, necesarul caloric se diminueaza pe masura ce inaintam in varsta. In schimb, pentru copiii care sunt in crestere, sau pentru femeile insarcinate sau care alapteaza, necesarul caloric este mai ridicat.

Desigur, nu este necesar sa calculezi zilnic caloriile cosumate, ca sa afli daca respecti aceste recomandari. Ceea ce este important este sa stii ce sunt caloriile, care este rolul lor si sa ai niste notiuni de baza despre modul in care energia este distribuita in corp din alimentele pe care le consumi. In plus, este de asemenea esential sa stii de ce aceste unitati de masurare calorica sunt importante pentru dezvoltarea fiziologica. In orice caz, retine ca este important sa urmezi intotdeauna o dieta echilibrata din punct de vedere caloric si sa ai o alimentatie sanatoasa si diversificata, care include alimente din diferite categorii.

Cum sa eviti consumul de calorii in exces?
Este bine sa consumi alimente de sezon ori de cate ori este posibil. Ele vor fi mai proaspete si vor fi de o calitate superioara. Acest lucru te va ajuta, de asemenea, sa introduci diferite variante pentru mancarurile pe care le consumi, diversificandu-ti astfel meniul.

Consulta intotdeauna etichetele nutritionale ale produselor. De multe ori, un aliment care pare sanatos la prima vedere, poate fi un dusman ascuns al siluetei, din cauza continutului caloric ridicat. Este mai bine sa fii prevazator decat sa iti para rau mai tarziu.

In mod ideal, un plan alimentar echilibrat include trei mese principale si cate o gustare intre mese. Astfel, iti va fi mai usor sa iti creezi un meniu saptamanal, ce include toti nutrientii necesari. Distributia nutrientilor va varia in functie de activitatile tale zilnice, dar in general este recomandat ca micul dejun si pranzul sa iti ofere un aport mai ridicat de energie, ar cina sa fie o masa usoara.

Este foarte usor sa urmezi un plan alimentar adaptat nevoilor tale nutritionale si fara sa consumi calorii in exces. Tine cont doar de faptul ca trebuie sa existe varietate, sa nu te infometezi si sa incluzi cat mai multe alimente proaspete in meniu (legume si fructe). Pentru a-ti crea un plan alimentar echilibrat, nu ezita sa apelezi la ajutorul unui specialist in nutritie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

kilocalorii dieta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1585 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018918 (s)