News Flash:

Cum sa faci gratarul perfect

2 Iunie 2012
1999 Vizualizari | 1 Comentarii
Cum ploile nu vor dura la nesfarsit, probabil te gandesti deja cum sa iti petreci timpul liber cat mai frumos in natura atunci cand soarele va straluci din nou pe cer. Una dintre cele mai bune variante este picnicul.

Trebuie sa ai grija, insa, sa nu incepi sa mananci nesanatos de dragul iesirii la iarba verde. Poti ramane si in limitele recomdandate si sa ai parte si de mancare gustoasa. Iata cele mai bune si cele mai putin recomandate alimente pentru picnic, potrivit Huffington Post:

Rau: burgeri

Toata lumea iubeste gustul burgerilor, dar ei sunt plini de calorii si grasimi saturate, asa ca ai grija. Unul singur are 270 de calorii si 4 grame de grasimi saturate (20% din maximul zilnic admis), iar daca mai pui si painea si sosul la socoteala, atunci ai peste 512 calorii si 52% din totalul de grasimi saturate permise intr-o zi.

Bun: pepene rosu

Este bun pentru sanatate si parca iti si da si pofta de viata atunci cand il vezi atat de colorat. O felie are doar 86 de calorii si mai putin de un gram de grasimi, dar primesti si vitamina C, betacaroten si licopen, ca sa nu mai vorbim de apa, care te mentine hidratat. Pepenele este in proportie de 92% alcatuit din apa.

Bun: porumb copt

Este si delicios, miroase si irezistibil si este si foarte sanatos. Chiar si daca folosesti foarte putin unt, nu este nicio problema. Un stiulete va avea in jur de 155 de calorii, 3 grame de grasime si 29 mg de sodiu. Poti sa storci si niste zeama de lamaie peste sau putin parmezan, dupa gust.

Rau: sandvis cu carne de porc

Carnea de porc si sosul pe care esti tentat sa-l adaugi la sandvis poate sa te duca pana la 418 calorii si 1.658 de mg de sodiu pe portie, asa ca tensiunea si insulina o vor lua razna. In plus, ai grija si la cantitatea de sodiu, din moment ce doza zilnica maxima este de 2.300 mg, iar dupa varsta de 50 de ani, aceasta limita scade la 1.500 mg.

Bun: peste sau fructe de mare fripte

Pestele este relativ sarac in calorii, bogat in omega 3 si se gateste in cateva minute pe gratar. Incearca sa pui pe gratar si crevete, somon, sardine, rechin, fie alte sortimente care iti plac.

Rau: prajeli

Poate ca sunt gustoase, dar crochetele prajite de la fast food, pe care esti tentat sa le iei in drum spre picnic, nu sunt sanatoase deloc. Sunt prajite in ulei refolosit de nenumarate ori si au multe grasimi si sodiu.

Si un mic piept de pui astfel gatit are peste 360 de calorii, 21 de grame de grasimi si 1.080 mg de sodiu. Daca alegi varianta extra-crocanta, vei avea parte de 510 calorii, 33 de grame de grasimi si 1.010 mg de sodiu.

Mai bine cumpara-ti tu carne de pui si gateste-o la cuptor sau la gratar.

Rau: salata de cartofi

Aceasta poate sa fie un dezastru culinar, fiind facuta in mod traditional cu oua si maioneza. O portie mica are in jur de 358 de calorii, 20 de grame de grasimi si 170 mg de colesterol. Daca iti este pofta de cartofi, alege-i pe cei mov si coace-i sau fierbe-i.

Bun: frigarui de pui si legume

Pune pe niste frigarui carne de pui si diverse legume, acestea avand putine calorii si fiind absolut delicioase odata ce aromele se amesteca si carnea sfaraie pe foc.

Bun: salata de fructe

Este greu sa dai gres atunci cand alegi salata de fructe, mai toate acestea fiind pline de antioxidanti si fibre. Tine minte, insa, ca fructele au si zahar natural, asa ca daca ai diabet sau prediabet, trebuie sa ai grija cu ele.

Bun: salata de varza

La aceasta mai poti adauga si morcovi, dar sub nicio forma maioneza. In forma aceasta are doar 47 de calorii pe o portie si 2 grame de grasimi. Gustul poate sa fie dres cu putina zeama de lamaie.

Rau: ceai indulcit, cumparat de-a gata

Daca vrei sa mai tai din calorii, trebuie sa intelegi ca este esential sa tai din bauturile carbogazoase, insa nici ceaiul gata cumparat nu este bun. De ce? Pentru ca are cantitati foarte mari de zahar si multiple chimicale, nefiind deloc atat de natural cum spun producatorii.

Rau: mezeluri

Mezelurile nu sunt nici pe departe sanatoase, o felie de sunca presata avand in jur de 365 de mg de sodiu si 46 de calorii. O varianta mai buna este carnea alba, cea de curcan, spre exemplu, o felie dintr-aceasta avand doar 139 mg de sodiu si 15 calorii.

Bun: rosii cherry

Acestea sunt perfecte si ca marime, de multe ori nemaiavand nevoie sa fie taiate, si sunt si foarte gustoase. O cupa de rosioare are doar 27 de calorii si multi nutrienti precum vitamina C, A si antioxidanti.

sursa: ziare
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

burgeri pepene rosu porumb copt prajeli ceai indulcit mezeluri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

pisicapofticioasa  | #54
Pia cum vine asta? Te duci la gratar sa mananci fructe si legume. Astea le mananci in timpul anului. Un gratar adevarat contine frigarui de carne , carnati si mici. Ca altfel nu mai e gratar. Picnicul da mai poate include si verzaciuni.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1723 (s) | 34 queries | Mysql time :0.033569 (s)