News Flash:

Cum sa eviti alimentele care iti compromit postul

24 Aprilie 2013
1048 Vizualizari | 0 Comentarii
Desi, in timpul postului rafturile magazinelor sunt pline de tot felul de produse prelucrate denumite ,,de post’’, tot retetele traditionale, pregatite in casa sunt cele mai indicate in aceasta perioada. Pe langa faptul ca pateul sau cascavalul de post contin foarte multe E-uri si grasimi hidrogenate, anumite componente sunt de origine animala.

Va prezentam mai jos cateva reguli pentru a evita alimentele nesanatoase si pentru a beneficia de nutrientii necesari pentru buna functionare a organismului.

Consumati peste de fiecare data cand aveti ocazia, insa aveti grija cum il preparati!

,,De fiecare data cand avem dezlegare la peste este bine sa consumam acest aliment care ne ajuta sa ne diversificam dieta cu proteine si grasimi de origine animala de buna calitate. Este foarte important, insa cum il preparam, este indicat sa gatim la cuptor sau pe gratar si sa evitam sa-l prajim’’, ne-a explicat Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi.

Evitati produsele de patiserie sau de panificatie!

Produsele de patiserie si panificatie sunt foarte gustoase si atragatoare, insa este bine sa le consumam cu moderatie, fiind pline de grasimi si zahar pot dauna atat siluetei cat si sanatatii. Le puteti inlocui cu paine si paste integrale, care sunt mai sanatoase. În afara de faina si zaharul din compozitie, produsele de patiserie sunt facute de obicei cu grasimi vegetale hidrogenate care pe langa faptul ca sunt dusmanii siluetei, pot cauza aparitia bolilor de inima. „Majoritatea patiseriilor folosesc margarina pentru prepararea produselor, iar eu personal evit sa consum grasimi vegetale hidrogenate cum este margarina si nu recomand nimanui sa consume margarina nici nepreparata si mai ales coapta, cum se gaseste in pateuri, merdenele si alte produse asemanatoare”, explica medicul nutritionist Maria Coravu.

Consumati fructe proaspete si legume pentru a asimila vitaminele si mineralele necesare!

Fasolea boabe, lintea mazarea cartofii sunt surse importante de proteine si fier, iar soia, smochinele si semintele de susan ne ofera aportul necesar de calciu.

Aveti grija la produsele de post din comert!

,,Pateul si cascavalul de post contin foarte multe E-uri si grasimi hidrogenate, foarte daunatoare si plus de asta, au in componenta lor albumina sau coloranti de origine animala’’, a adaugat specialistul in nutritie Gheorghe Mencinicopschi. Cele mai sanatoase alimente de post pe care le gasim in magazine sunt laptele de soia si branza tofu.

Nu uitati sa va hidratati!

Este foarte important sa va hidratati si sa consumati ceaiuri si in special ceai verde pentru ca este bogat in antioxidanti si intareste sistemul imunitar.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1806 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026855 (s)