News Flash:

Cum pregatim o portie de mancare

21 Mai 2012
2267 Vizualizari | 0 Comentarii
mancare
Principalul motiv pentru care ne ingrasam este marimea portiilor, asa ca se pune intrebarea cat de mare trebuie sa fie acestea. In plus, organismul are nevoie de un echilibru intre proteine, glucide si lipide, dar si de satisfacerea necesarului zilnic de minerale si vitamine.

Pentru ca o dieta care urmareste scaderea in greutate sa fie sanatoasa nu doar tipul si calitatea alimentelor conteaza, ci si cantitatea si proportiile dintre alimente, scrie Doctissimo.

Carne sau echivalent. Sunt recomandate doua portii pe tot parcursul zilei, dar trebuie sa alegi mereu tipuri diferite de carne. O portie inseamna de la 100 la 125 grame de peste sau carne slaba (curcan, pui), preparate. Tot aici trebuie incluse si ouale. Doua oua sunt echivalente cu 60 de grame de sunca slaba.

Lactate. Sunt recomandate maximum trei astfel de portii pe zi. O portie poate sa insemne 40 de grame de branza (de preferinta degresata sau slaba, de vaca sau capra), sau 125 de grame de iaurt simplu ori un pahar de 200 de mililitri de lapte degresat.

Legumele trebuie consumate crude sau preparate, la fiecare masa. O portie insumeaza 200 - 250 de grame, in functie de numarul caloriilor. O portie de cartofi la cuptor nu trebuie sa depaseasca 100 de grame, dar o portie de fasole verde poate sa ajunga la 250 de grame. O portie de mazare trebuie sa aiba 150 de grame, dar o portie de broccoli sau de conopida poate sa ajunga si la 300 de grame.

Fructe proaspete trebuie consumate in doua-trei portii pe zi. O portie inseamna intre 120 - 150 de grame greutate neta sau un pahar (de 125 mililitri) de suc. Si in cazul fructelor principiul cantitatii, in functie de valoarea calorica, aplicat la legume se respecta.

Trebuie sa mananci o portie din tipurile de alimente care contin amidon la fiecare dintre cele doua mese principale (la micul dejun si la pranz). In categorie intra orezul, cerealele integrale, fasolea, pastele fainoase, painea. O portie este egala cu o felie de paine, respectiv cu 30 de grame, cel mult 120 de grame de cartofi, orez, fasole, cantarite dupa ce au fost preparate.

In ceea ce priveste grasimile, cantitatea de unt nu trebuie sa depaseasca 10 grame pe zi sau o lingura de smantana degresata si doua linguri de ulei vegetal.

Valorile sunt minime si sunt raportate la un consum mediu de 1.700-1.800 de calorii pe zi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carne lactate fasole verde mazare fructe alimente amidon
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1216 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027990 (s)