News Flash:

Cu ce sa-ti potolesti setea vara?

9 Iunie 2014
1047 Vizualizari | 0 Comentarii
Un pahar cu apa, cu sau fara gheata, nu trebuie sa iti lipseasca in zilele fierbinti. La fel de importanta este, insa, si dieta, pentru ca o buna parte din hidratarea necesara o poti obtine si din alimentele pe care le consumi.

Ce ai nevoie pe canicula

Apa este esentiala, nu numai pentru ca iti da senzatia de bine cand afara e cald, dar si pentru ca “unge” mecanismele corpului, astfel incat sa functioneze perfect. Pentru ca organismul nu stocheaza apa, trebuie sa ai grija sa ii suplimentezi mereu rezervele. Nu exista un ghid foarte clar al necesarului de apa pe zi. In timp ce unii vorbesc de 2 litri de lichide, altii spun ca singurul indicator pentru cantitatea pe care trebuie sa o bei este setea. In functie de anotimp, masa musculara, activitati fizice si dieta, fiecare are nevoie de o alta cantitate de apa ca sa se simta bine.
Alimentele sunt deseori trecute cu vederea ca fiind o sursa buna de hidratare. Totusi, mesele ne pot aduce, in medie, pana la 20% din fluidele de care organismul are nevoie. Si chiar mai mult daca alegi alimente bogate in apa.

Surse bune de apa din mancare


Fructele sunt alegeri racoritoare care ehivaleaza uneori cu un pahar de apa. O banana este compusa din 74% apa, o para are 84% apa, iar pepenele rosu are 92% apa. O cantitate mare de apa se gaseste si in cantalup, grepfrut si capsune, potrivit unei liste alcatuite de Colegiul de Agricultura al Univesitatii din Kentucky, SUA.

Si legumele intra in categoria alegerilor bune atunci cand cauti sa te hidratezi prin mesele tale. De exemplu, salata iceberg are 96% apa, la fel si castravetele, iar ridichiile au 95%. Peste 90% apa contin si zucchini, spanacul, ardeii grasi sau rosiile.

Lactatele pot fi incluse si ele pe lista alimentelor bune pentru hidratare. Iaurtul are, de exemplu,  89 procente apa si pana si branzeturile tari, cum este cheddarul, pot avea in compozitie 40% apa.
In plus, pe lista alimentelor care aduc apa in organism poti adauga si carnurile slabe sau ouale. Alimentele pot oferi, in medie, 20% din necesarul de apa zilnic si pentru ca stimuleaza consumul de lichide. Mai mult decat atat, alimentele au un aport de minerale, precum sodiu sau potasiu, care ajuta organismul sa pastreze apa.

Cum influenteaza gatitul cantitatea de apa din alimente


Apa este un ingredient important in bucatarie, chiar daca, de multe ori, nu o privim asa. Este mediul in care se gatesc perfect pastele, orezul sau cuscusul, transformandu-le din ingrediente uscate in unele comestibile, prin absorbtia de apa. In cazul carnurilor, prepararea termica duce la pierderea unei parti din apa continuta. Proteinele din carnuri se coaguleaza la caldura, iar asta va duce la eliminarea a 20-30% din continutul de apa original. Dar chiar si asa, carnuri precum cea de pasare sau peste raman cu suficienta apa pentru a contribui la aportul de lichide.

Alte ingrediente sunt imune in fata prepararii termice. Legumele, de exemplu, nu pierd prea multa apa prin gatire.

sursa: foodstory
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

retete vara retete racoritoare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1689 (s) | 23 queries | Mysql time :0.021346 (s)