News Flash:

Cele mai bune surse de fibre alimentare

15 Octombrie 2013
2718 Vizualizari | 0 Comentarii
O dieta saraca in fibre va poate predispune la boli digestive, cum ar fi constipatia, dar si la afectiuni ale inimii si chiar la cancer. Cele mai importante surse de fibre sunt fructele, legumele si cerealele integrale.

Merele va scapa de constipatie


Daca va doare stomacul mai mult de trei ori pe saptamana, iar scaunele sunt tari, este posibil sa fiti constipati, insa nu doar lipsa fibrelor din alimentatie poate fi de vina, ci si sedentarismul ori diferitele medicamente si suplimente pe care le luati. Totusi, daca problema are o cauza alimentara, sfatul este sa consumati mere, zmeura, morcovi, broccoli si cereale. Medicii mai spun ca este indicat sa introduceti treptat fibre in dieta, astfel incat organismul sa se obisnuiasca cu schimbarile. Un alt sfat este sa consumati din plin lichide, fie ca este vorba despre apa, supa ori sucuri naturale.
„Fibrele asigura senzatia de satietate“, spune specialistul in nutritie Kathleen Zelman. Daca aceasta senzatie incepe sa se instaleze din ce in ce mai greu, veti manca mai mult decat are nevoie organismul vostru si riscati sa va ingrasati.

Mazarea si fasolea, bune pentru glicemie


Specialistii in nutritie va recomanda sa mancati intre 25 si 35 de grame de fibre pe zi, cantitate pe care o puteti lua din fructe proaspete, cereale si legume de sezon. Ca sa va obisnuiti sa mancati fructe si legume, este indicat sa incepeti cu cele pe care le preferati.

Daca suferiti de diabet si va este greu sa va controlati glicemia, este posibil sa fie si din cauza deficitului de fibre. Acestea intarzie in mod normal absorbtia zaharului, ajutand organismul sa controleze mai bine nivelul zaharului din sange. In aceste conditii, este important sa va hraniti cu legume proaspete. Mazarea, fasolea si orezul brun sunt o alegere buna.

Colesterolul crescut da senzatia de oboseala

Atunci cand va luati majoritatea caloriilor din alimente bogate in proteine si carbohidrati (carne, oua, branza), exista riscul ca nivelul de colesterol din organism sa creasca si sa va simtiti ametiti, obositi, slabiti. Astfel, este necesar sa aveti o dieta bogata si in fibre, si in vitamine, si in minerale. Acestea vor revigora organismul, pe care este posibil sa-l fi adus in stare de epuizare din cauza mancarurilor grase.

Bananele si fructele de padure, surse de fibre

Printre bolile de care va puteti feri cu o dieta bogata in fibre, se numara afectiunile cardiace, diabetul si cancerul.

Studiile au aratat ca o dieta saraca in grasimi saturate, dar bogata in cereale, poate sa reduca nivelul colesterolului din sange cu 0,5%-2%, datorita fibrelor solubile care ajung in organism. Acestea se dizolva mai repede si reusesc sa elimine colesterolul rau din organism. In aceste conditii, riscul ca grasimile sa se depoziteze pe artere si sa formeze cheaguri este mai mic. Surse bune de fibre solubile sunt fasolea, mazarea, soia, merele, bananele si fructele de padure.

Alte cercetari arata ca o dieta bogata in cereale poate sa reduca riscul de diabet cu 28%. In schimb, un regim alimentar bogat in zaharuri dubleaza riscul de diabet.

Tot fibrele va feresc si de hemoroizi ori de cancer de colon. Aproximativ o treime din cancerele care provoaca mortalitate au legatura cu un regim alimentar nesanatos, apreciaza specialistii.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1790 (s) | 23 queries | Mysql time :0.022800 (s)