News Flash:

Cele mai bune alimente

14 Iunie 2012
5260 Vizualizari | 0 Comentarii
Multe alimente, fructe, legume, produse lactate, pe langa faptul ca au un gust bun, sunt benefice si pentru sanatatea noastra. Important este sa stim care anume si cum sa le pregatim pentru a ne folosi. Iata cateva informatii despre cele mai importante:

Iaurt

O cana de iaurt ajuta la trecerea mai rapida a mancarii prin sistemul gastrointestinal, inclusiv atunci cand trebuie sa digeri fasole sau alimente mai grele.

Ton

O conserva de ton are in jur de 800 mg de omega 3, suficient cat sa previi depresia si starile de anxietate, dupa cum au descoperit cercetatorii. In plus, acizii grasi ajuta la mentinerea sanatatii inimii.

Banane

Data viitoare cand esti stresat, mananca o banana - este sfatul specialistilor de la Ochsner's Elmwood Fitness Center, din New Orleans. Cu doar 105 calorii si 14 grame de zahar, o banana medie iti va da senzatia de satietate si iti va mari nivelul zaharului din sange doar cu 30%, furnizandu-ti in acelasi timp doza zilnica necesara de vitamina B6. Aceasta iti va ajuta creierul sa produca serotonina, care da o stare de spirit buna.

Stafide

In jur de 60 de stafide, adica un pumn, contin un gram de fibre si 212 mg de potasiu, care lupta cu hipertensiunea. Daca esti agitat, surescitat, merita sa recurgi la ele. Stafidele au si polifenoli, asa ca ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare.

Ceai de ghimbir

Mai multe studii au aratat ca ghimbirul poate sa amelioreze senzatiile de greata, atat pe cele cauzate de o plimbare cu masina, cat si pe cele care apar in timpul sarcinii. Cercetatorii nu stiu exact ce substanta face acest lucru posibil, dar efectele sunt garantate.

Caise

8 caise uscate au in jur de 2 grame de fibre, 3 mg de sodiu si 325 mg de potasiu, toate acestea prevenind pietrele la rinichi.

Busuioc

Eugenolul, un compus din busuioc, tine la distanta durerea, greata, crampele sau diareea. Are si un efect antispasmic, astfel incat poate ameliora durerile ingrozitoare de stomac. Foloseste-l in salate, paste si alte feluri de mancare, fara teama de supradoza.

Varza

In studiu din 2002, realizat la Johns Hopkins School of Medicine, arata ca sulfofranul, un compus continut de varza, tine la distanta bacteria H. pylori, care duce la probleme gastrice grave, inclusiv la aparitia tumorilor. Pentru numai 34 de calorii, o portie de varza iti ofera 3 grame de fibre si 75% din necesarul zilnic de vitamina C.

Pere

O para medie are in jur de 5 grame de fibre si contine si pectina, care ajuta la mentinerea colesterolului in cote normale. Daca medicul ti-a spus sa ai grija la nivelul colesterolului, n-ar fi rau sa incluzi perele mai des in dieta.

Carne de curcan

O portie de carne de curcan are aproape tot triptofanul de care ai nevoie intr-o zi, acesta fiind un aminoacid esential pentru producerea serotoninei si a melatoninei, hormoni ce regleaza somnul. Studiile arata ca persoanele care sufera de insomnii au un deficit de triptofan. Daca te afli in aceasta situatie, consuma la cina o portie de carne de curcan.

Smochine

Acestea sunt bune in cazul in care ai hemoroizi, din moment ce 4 fructe contin 3 grame de fibre. Scaunul este reglat si astfel vei scapa de inconvenient. Tot smochinele contin si 5% din cantitatea zilnica de potasiu si 10% din cea de magneziu.

sursa: ziare
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

iaurt ton banane stafide caise busuioc varza pere smochine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 34 queries | Mysql time :0.033347 (s)