News Flash:

Cel mai bun mic dejun

30 Iulie 2012
2562 Vizualizari | 0 Comentarii
Desi se spune ca cerealele cu lapte sunt numai bune pentru micul dejun, cei mai multi oameni se plang ca li se face foame foarte repede si ca ajung sa ia un al doilea mic dejun. Expertii de la eatingwell.com spun ca ovazul este ceea ce ne trebuie sa mancam dimineata. Iata de ce:

Fulgii de ovaz contin 4 grame de fibra pe cana, iar cercetarile arata ca cresterea cantitatii de fibra solubila (gasita în ovaz) de la 5 la 10 grame pe zi reduce cu 5% nivelul de colesterol rau. Daca amestecati cu fructe, cu un sfert de cana de zmeura, de exemplu, nu este doar delicios, ci se adauga înca 2 grame de fibra.

Ovazul ajuta la pierderea greutatii în doua feluri. În primul rand, fibrele continute "tin" foarte bine de foame, asa ca nu va mai fi nevoie de un al doilea mic dejun. În al doilea rand, potrivit unui studiu recent, publicat în Journal of Nutrition, un mic dejun care elibereaza încet carbohidratii, precum ovazul, mancat cu 3 ore înainte de exercitiile fizice, ne ajuta sa ardem mai multe grasimi.

Ovazul poate fi delicios atunci cand este amestecat cu fructe sau mirodenii. Iata un exemplu de reteta savuroasa:

Amestecati jumatate de cana de fulgi de ovaz cu o cana de lapte si un pic de sare, deasupra focului, timp de 1 minut. Apoi, luati-l de pe foc si lasati recipientul acoperit timp de 2-3 minute. Iata niste sugestii pentru topping: fructe uscate, scortisoara, alune, fucte proaspete, iaurt, gem, sos de mere.

Iata alte sugestii de retete pentru fulgii de ovaz:

Terci de ovaz cu rubarba

2 portii. Timp de preparare: 20 de minute.

Ingrediente: 1 cana jumatate de lapte, jumatate de cana de suc de portocale, 1 cana de fulgi de ovaz, 1 cana si jumatate de rubarba, jumatate de lingurita de scortisoara, 2-3 lingurite de zahar brun (sau sirop de artar, sirop de agave), si 2 lingurite de nuci pecan sau orice alt tip de nuci.

Se amesteca laptele, sucul, ovazul, rubarba, scortisoara si sarea într-o cratita, iar continutul se aduce la fierbere. Se micsoreaza focul, se acopera si se amesteca frecvent, pana cand ovazul si rubarba devin moi, circa 5 minute. Se ia de pe foc si se lasa acoperit pentru 5 minute. La final se adauga îndulcitorul si nucile.

Ovaz cu banane si nuci

2 portii. Timp de preparare: 10 minute.

Ingrediente: 1 cana de lapte, 1 cana de apa, sare, 1 cana de ovaz, 1 banana foarte coapta, facuta piure, 1 lingurita sirop de artar si 1 lingurinta de nuci pisate.

Amestecati laptele, apa si sarea într-o cratita medie si aduceti la fierbere. Se adauga ovazul si lasati pe foc pana cand continutul devine cremos, timp de 1-2 minute. Luati de pe foc si adaugati piureul de banana si siropul de artat, iar pe deasupra presarati nucile pisate.

sursa: rtv
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ovazul lapte rubarba scortisoara zahar brun nuci pecan nuci apa sare ovaz
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1377 (s) | 23 queries | Mysql time :0.026422 (s)