News Flash:

Ceasca de sanatate – beneficiile frunzelor de ceai

5 Februarie 2019
543 Vizualizari | 0 Comentarii

Arborele de ceai este un adevarat izvor de sanatate, frunzele acestuia fiind unele din cele mai bune surse de antioxidanti. Daca cel mai cunoscut este ceaiul verde, atat de apreciat pentru detoxifiere si pentru slabire, nici celelalte tipuri de ceaiuri nu sunt de neglijat. Ca orice alt aliment, si ceaiul trebuie consumat in doze moderate. In ceea ce priveste ceaiul obtinut din frunzele arborelui de ceai, exista mai multe variante, care se diferentiaza prin modul de recoltare si procesare al frunzelor, insa putine din acestea sunt cunoscute in afara Asiei. In general, in Europa se consuma cu precadere urmatoarele tipuri de ceai: ceaiul verde, ceaiul negru, ceaiul alb si ceaiul rosu.

Ceaiul verde
Multi nu stiu, dar ceaiul verde provine de la aceeasi planta din care se obtine ceaiul normal, care este negru. Din punct de vedere stiintific, este cunoscut sub numele de Camellia sinensis. De fapt, este acelasi ceai, dar este procesat diferit. Ceaiul negru se obtine prin fermentarea frunzelor de ceai. Aceasta fermentatie ii schimba culoarea si aroma si ridica nivelul cofeinei si taninului pe care il contine. Pe de alta parte, in cazul ceaiului verde, frunzele de ceai sunt uscate, dar nu fermentate.

Pe langa cafeina, substanta care ii da ceaiul verde gustul sau caracteristic, usor amar si efectul stimulativ, ceaiul verde este bogat in substante chimice numite polifenoli de catechina (cunoscuti sub numele de tanini, care ii dau gustul amar si caracterul astringent). Acesti polifenoli ai catechinelor includ catechina, galatul de epigalocatehina si proantocianidine diferite. Acestea sunt, de asemenea, cunoscute ca flavonoide si sunt antioxidanti foarte puternici. Flavonoidele, impreuna cu niste aminoacizi precum tiamina, determina aroma puternica a ceaiului verde.

In plus, ceaiul verde contine, de asemenea, aminoacizi cum ar fi teanina, acidul butiric si lignina; alcaloizi xantinici, pectina (care se gaseste si in fructe); zaharide (zahar), clorofila si saponine triterpenice. Vitaminele, cum ar fi vitaminele A, B1, B2, B3, C si E, se gasesc si in ceaiul verde. Luand in considerare aceasta lista impresionanta, este lesne de inteles ca ceaiul verde este bogat in substante nutritive, benefice pentru sanatate. Ceaiul verde este recomandat pentru ca stimuleaza imunitatea, creste nivelul de energie, previne cancerul, reduce nivelul colesterolului, are efect detoxifiant, imbunatateste performantese fizice si intelectuale si este util pentru pierderea in greutate.

Ceaiul verde se gaseste in diferite varietati, ca de exemplu matcha, sencha, bancha, houjicha si multe altele. Pentru beneficia de efectele ceaiului verde, iti recomandam capsulele Mivint acai cu ceai verde, precum si suplimentul alimentar Infunat Te Verde. Ambele produse contin extract natural de ceai verde si sunt indicate in completarea dietei alimentare.

Ceaiul negru
Ceaiul negru este cel mai consumat tip de ceai la nivel mondial, la care nu este adaugat lapte. Provine din aceeasi specie de plante ca si ceaiul verde. Nivelul de oxidare ii confera o culoare si o aroma unica, ce variaza de la chihlimbar la maro inchis si de la gust savuros la gust dulce. Diferenta dintre ceaiul negru, ceaiul verde si ceaiul alb este data de modul in care frunzele de ceai sunt procesate.

Ceaiul negru contine o cantitate semnificativa de cafeina. Este bogat in antioxidanti cunoscuti drept polifenoli si catechine. Capacitatea sa de oxidare este mai mare decat in cazul ceaiului verde si alb. Compusii gasiti in acesta aduc multe beneficii sanatatii, pe langa faptul ca ofera ceaiului culoarea sa inchisa si aroma unica. Ceaiul neindulcit contine putine calorii si un continut minim de sodiu, proteine si carbohidrati. Ceaiul negru este mai puternic si, prin urmare, are un efect energizant mai mare.

Acest ceai este benefic pentru prevenirea bolilor de inima si a cancerului, reduce riscul aparitiei diabetului, imbunatateste digestia, elimina stresul, are proprietati antibacteriene si imbunatateste sanatatea sistemului osos.

Ceaiul rosu
Ceaiul rosu nu contine acid oxalic si, prin urmare, poate fi consumat si de persoanele care sufera de pietre la rinichi. Ceaiul este bogat in multe minerale, cum ar fi fier, calciu, potasiu, cupru, mangan si magneziu. De asemenea, contine antioxidanti si compusi fenolici extrem de puternici si versatili.

Acest ceai contine polifenoli care au calitati antiinflamatorii si antivirale. Polifenolii sunt substante chimice organice, care sunt adesea apreciate pentru capacitatile lor antioxidante. De asemenea, ceaiul rosu este o bautura excelenta pentru imbunatatirea sistemului imunitar si protejeaza organismul impotriva mai multor afectiuni.

Ceaiul rosu protejeaza sanatatea inimii, reduce riscul aparitiei diabetului,  are proprietati antispasmodice, scade tensiunea arteriala, imbunatateste digestia si previne imbatranirea prematura. Pentru a beneficia de proprietatile ceaiului rosu, iti recomandam pliculetele Infunat Te Rojo.

Ceaiul alb
Ceaiul din frunze de ceai care nu a fost procesat in nici un fel dupa uscare este deseori numit ceai alb. Denumirea „ceai alb” este de asemenea data ceaiului preparat din muguri care nu au ajuns la maturitate sau tineri, ceea ce ii confera o aroma mai subtila. Ceaiul alb este obtinut tot din frunzele de Camellia sinensis.

Ceaiul alb contine substante nutritive si are calitati antimicrobiene care protejeaza organismul impotriva aparitiei bolilor. Acesta contine tanini, fluoruri si flavonoide, cum ar fi catechinele si polifenolii. Acesti compusi sunt responsabili pentru diferitele beneficii pe care acest ceai le ofera. Printre aceste beneficii se numara proprietatile antioxiante si anti-imbatranire, prevenirea cancerului si a diabetului si imbunatatirea sistemului imunitar. De asemenea, ceaiul alb este util pentru pierderea in greutate.

Asadar, indiferent de tipul de ceai pe care il preferi, este bine de stiut ca aceasta bautura iti va oferi foarte multe beneficii pentru sanatate, inclusiv ca adjuvant in dieta de slabire. Cu toate acestea, ceaiurile nu trebuie sa inlocuiasca apa in dieta zilnica, la fel cum nu este recomandat consumul in exces al acestor ceaiuri. In general, se pot consuma 1-3 cani de ceai zilnic.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

beneficii ceai sanatate ceai
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1618 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019674 (s)