News Flash:

Ce ulei trebuie sa ai in bucatarie

27 Ianuarie 2012
4351 Vizualizari | 0 Comentarii
Ulei de floarea soarelui
Conform unui recent studiu, se pare ca uleiul prajit nu este nociv, nemarind riscul instalarii bolilor de inima, asa cum se credea pana acum. Cel putin cel de masline si cel de floarea-soarelui, care au fost testate.

La cercetare au luat parte 41.000 de adulti, cu varste cuprinse intre 29 si 69 de ani, care nu aveau boli de inima la demararea studiului, relateaza Huffington Post.

Voluntarii au fost impartiti in patru grupe, in functie de cat de des consumau mancare care fusese gatita cu ulei pe aragaz, si au fost monitorizati timp de 11 ani. In aceasta perioada, 600 s-au imbolnavit de inima, iar 1.000 au murit din cauze diverse.

Oamenii de stiinta implicati in studiu au declarat, conform unui raport publicat in British Medical Journal, ca nu au existat diferente intre grupuri, ceea ce inseamna ca uleiul folosit la gatit nu si-a pus amprenta asupra sanatatii lor.

Totusi, profesorul Michael Leitzman, de la Universitatea Regensburg, din Germania, a tinut sa atraga atentia ca daca vom consuma in fiecare zi prajeli rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Uleiul de floarea-soarelui reprezinta o sursa buna de vitamina E, un antioxidant puternic. Una sau doua lunguri de ulei de floarea-soarelui, continand grasimi polinesaturate, ajuta la coborarea colesterolului. Acest tip de ulei este potrivit pentru gatit.

Uleiul de rapita, cu o cantitate rezonabila de acizi grasi omega 3 (buni pentru inima si creier), este la fel de bogat in grasimi mononesaturate ca si uleiul de masline, fiind sarac in grasimi saturate, nesanatoase. Poate fi folosit si crud, in salate, dar si la gatit.

Uleiul de masline extra virgin este bogat in grasimi mononesaturate, prietenoase cu inima, el avand si un continut mare de antioxidanti care nu au fost procesati. Cel mai bine este sa fie folosit ca atare, insa poate fi folosit si la gatit, cu conditia ca temperatura sa nu fie una foarte inalta.

Uleiul din tarate de orez poate fi folosit si la temperaturi inalte, ceea ce inseamna ca este o alegere buna pentru gatitul indelungat. In plus, contine o substanta ce pastreaza la un nivel optim grasimile din sange.

Uleiul din seminte de in este cel mai bogat in acizi grasi omega 3, de aceea este sau ar trebui sa fie preferatul vegetarienilor sau al celor care nu consuma peste. Acesta nu poate fi insa folosit la gatit, pentru ca se degradeaza usor.

sursa: ziare.com
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Ulei_de_masline_extravirgin
ulei vitamina e omega 3 grasimi mononesaturate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1722 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030984 (s)