News Flash:

Ce trebuie sa mancam pentru a fi fericiti

19 Aprilie 2012
1549 Vizualizari | 0 Comentarii
Ciocolata neagra
Cu totii avem schimbari de dispozitii, iar alimentatia sanatoasa ne poate fi de folos. Cei mai multi dintre oameni in astfel de momente apeleaza la junk food, ceea ce nu doar ca le inrautateste starea de sanatate, dar are si efecte negative asupra starii lor de spirit. Insa ar trebui sa stii ca o alimentatie sanatoasa este si un antidepresiv natural. Iat câteva alimente care intrunesc aceste calitati:

Midii

Midiile au un continut moderat spre bogat de vitamina B12, Seleniu, Iod, proteine si Zinc si scazut in calorii si grasimi. Iodul ajuta glanda tiroida, care este responsabila cu starile de spirit si cu mentinerea greutatii; de asemenea Seleniul si Zincul ajuta glanda tiroida. Iar vitamina B12 intareste celulele creierului, ceea ce pe termen lung inseamna un creier care functioneaza la capacitate maxima.

Ciocolata neagra

Ciocolata neagra imbunatateste fluxul sanguin catre creier ceea ce inseamna o crestere a puterii de concentrare, dar si o imbunatatire a starii de spirit. Ciocolata neagra te ajuta sa te simti plin de energie si de viata. Insa nu exagera: pentru a simti toate acestea beneficii nu este nevoie decât de o singura tableta de ciocolata.

Sparanghel

Sparanghelul contine cantitati mari de acid folic si de triptofan. Un nivel scazut de acid folic are o influenta asupra depresiei, potrivit unor cercetari facute pe acest subiect. In ceea ce priveste triptofanul, acesta este folosit de catre creier pentru a face serotonina, un neurotransmitator cu are un rol important in aparitia depresiei si a anxietatii.

Miere de albine

Indiferent de starea de sanatate, mierea este mult mai buna decât zaharul. Mierea contine quercetin care ajuta la prevenirea depresiei si mentinerea creierului sanatos. In plus, nici nu creste glicemia asa cum o face zaharul.

Rosii cherry

Toatele rosiile contin licopen – este un antioxidant care lupta impotriva inflamatiilor creierului si care, in general, protejeaza creierul. Pentru un rezultat mai bun, manânca rosii impreuna cu ulei de masline – ajuta absorbtia licopenului.

Oua

Ouale au un continut moderat spre ridicat de Zinc, vitamina B, Omega 3 si proteine. In plus, ouale nu doar ca energizeaza insa dau senzatia de satietate pentru o perioada lunga de timp.

Cartofi albastri

Cartofii albastri nu se gasesc chiar in orice magazin de legume si fructe. Insa merita efortul gasirii lor intrucât au in componenta un antioxidant foarte puternic, antocianina care reduce inflamarea creierului. Acest antioxidant reduce riscul de aparitie a depresiei si, in plus, ajuta memoria. Datorita continutului de iod, cartoful albastru ajuta si glanda tiroida.

Sfecla elvetiana

Aceasta leguma este bogata in magneziu – un nutrient vital pestru cresterea nivelului energetic al organismului. Un studiu realizat in 2009 in Australia a descoperit o legatura directa intre un nivel scazut de magneziu si depresie.

sursa: sfatulparintilor.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

midii ciocolata neagra sparanghel rosii cherry oua cartofi albastri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1647 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030566 (s)