News Flash:

Ce trebuie sa faci atunci cand gasesti pete de sange in galbenusuri crude

11 Septembrie 2017
1890 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7612 RON (+0.0011)
USD: 4.2560 RON (-0.0195)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Le intalnim adeseori, atunci cand spargem un ou, dar stiati ce reprezinta petele rosii de sange de pe galbenusurile de ou?
Micile pete rosiatice apar in timpul fomarii oului din cauza unei rupturi la nivelul vaselor de sange. Motivul aparitiei lor depinde de la pasare, la pasare. Responsabila poate fi alimentatia gainii sau varsta ei, iar cei care se preocupa de sanatate pot sta linistiti, scrie protv.ro.
Medicii au confirmat ca micile pete de sange din oua nu tradeaza o problema a pasarii si nici nu cauzeaza vreo afectiune a persoanei care consuma alimentul.

Cand poti testa un ou pentru a-ti da seama ca este stricat


Daca un ou se ridica la suprafata cand este plasat in apa nu mai este comestibil. Acest lucru se intampla deoarece gazele se acumuleaza in interiorul unui ou pe masura ce devine mai in varsta determinand ca acesta sa pluteasca.

Ce nu stiai despre oua
Ouale se numara printre cele mai hranitoare alimente de pe planeta, insa trebuie sa le consumi cu moderatie, daca vrei sa beneficiezi de proprietatile lor. Afla cate oua ai voie sa mananci pe saptamana.
Ouale contin multi nutrienti necesari organismului, precum proteine, fosfor si vitamina B 12, insa au o reputatie rea din cauza continutului ridicat de colesterol. Un ou mediu are 186 de mg de grasime, aproximativ 62% din cantitatea zilnica recomandata. Speciali?tii in sanatate avertizeaza, astfel, consumatorii sa nu exagereze cu numarul de oua pe care le consuma intr-o saptamana.

Citeste si Greseala pe care o fac absolut toti romanii atunci gatesc oua in tigaie! Uite cum o poti evita

Atat galbenusul, cat si albusul oualor abunda in nutrienti esentiali pentru o dieta echilibrata. Mai mult de jumatate din continutul de proteine al unui ou se gaseste in albus, alaturi de vitamina B2 si un continut mai mic de grasimi si colesterol decat al galbenusului. De asemenea, albusurile sunt o sursa bogata de seleniu, vitaminele D, B12 si B6, cat si de minerale precum zinc, fier si cupru. Insa adevarata concentratie de nutrienti se gaseste in galbenus, unde vei gasi vitaminele liposolubile A, D, E si K, dar si luteina si zeaxantina, doi antioxidanti extrem de importanti pentru sanatatea ochilor si creierului.
Cum stabilesti insa numarul optim de oua pe care sa le consumi?

Specialistii in nutritie sunt de parere ca doua oua sunt suficiente pentru a suplini nevoile nutritionale pentru majoritatea persoanelor, insa aceasta s-ar putea sa nu fie cea mai sanatoasa optiune pentru toti. Pentru a stabili numarul optim de oua pentru nevoile tale nutritionale, este nevoie sa iei in considerare dieta ta per ansamblu.
De exemplu, daca preferi sa consumi ouale sub forma de omleta cu ciuperci si branza, atunci caloriile si grasimile saturate vor avea niveluri semnificativ mai mari, iar cele doua oua pe zi se pot dovedi excesive. De asemenea, persoanele afectate de diabet ar trebui sa fie prudente. In cazul bolnavilor de diabet de tip 2, consumul excesiv de oua este corelat cu un risc mai mare de a dezvolta boli coronariene.
Pentru a capata o viziune mai clara asupra aportului tau nutritional, trebuie sa stii ca un ou mare contine aproximativ 5 grame de grasimi (1,5 grame grasimi saturate si 2,5 grame grasimi nesaturate) si 80 de calorii. Asadar, daca dieta ta contine deja un numar semnificativ de grasimi saturate din alte surse, sa consumi oua si bacon la micul dejun nu va fi o optiune sanatoasa. In schimb, daca stilul tau alimentar nu include prea multe prajeli si alimente procesate, un mic dejun alcatuit din paine prajita cu avocado si oua in trei din cinci zile ale saptamanii nu ar trebui sa reprezinte un risc pentru sanatatea ta.

O persoana sanatoasa nu trebuie sa consume mai mult de doua-trei oua pe saptamana. „Copiii nu au restrictii, pentru ca ei au un necesar de lipide mai mare“, adauga specialistul. Totusi, nutritionistii nu le recomanda nici micutilor mai mult de sase oua pe saptamana.
Consumarea oualelor crude, inclusiv a albusurilor si a galbenusurilor separat poate provoca intoxicatie alimentara, mai ales in grupul persoanelor ,,cu risc” precum bebelusi si copii mici, femei gravide, persoane in varsta, persoane cu sensibilitati gastrice. Aceste restrictii se datoreaza faptului ca ouale pot contine bacterii de salmonella provocand boli grave.
Daca va doriti neaparat sa consumati oua crude sau slab pregatite, se recomanda consumul oualelor pasteurizate care minimizeaza acest risc, procesul de pasteurizare ucigand salmonella.

preluat de pe likeachef
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oua nutrienti esentiali nutritie ou mare grasimi saturate restrictii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1699 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020234 (s)