News Flash:

Ce semne care tradeaza lipsa de vitamine din organism. Afla si solutia la fiecare

26 Martie 2019
957 Vizualizari | 0 Comentarii

Vitaminele sunt esentiale pentru buna functionare a metabolismului si trebuie aportate din hrana, intrucat acestea nu se sintetizeaza in organism. Corpul poate produce doar vitamina K2, sintetizata de bacteriile din colon, si Vitamina D3 care se sintetizeaza la nivelul dermului sub actiunea razelor ultraviolete. Cand vitaminele sunt insuficiente in organism, corpul trimite semnale de alarma:

Crapaturi la colturile gurii - Fisurile si durerile la coltul gurii sunt pe cat de suparatoare, pe atat de jenante in viata de zi cu zi.  Ele traduc o carenta de fier, zinc si vitaminele B3, B2 si B12.

Sfat: consumati somon, ton, pui, rosii coapte la soare, arahide si leguminoase precum lintea, mazarea, fasolea; combinati aceste alimente cu legume precum brocoli, ardei, conopida.

Furnicaturi si amortirea mainilor, picioarelor - Aceste semne indica o carenta de vitamine B9, B6 si B12. O astfel de problema este direct legata de nervii periferici, iar simptomele pot fi asociate cu depresie, anxietate, anemie, oboseala, dezechilibre hormonale.

Sfat: consumati spanac, sparanghel, fasole verde, sfecla rosie, oua, pui, fructe de mare, curcan.

Crampe musculare la picioare - Mentinerea timp indelungat a aceleiasi pozitii poate determina incordarea muschilor gambei si aparitia crampelor. Pe de alta parte, spasmul sau crampele musculare pot fi declansate de un deficit de magneziu. Potasiul si calciu pot fi, de asemenea, implicati in aceste probleme.

Sfat: adoptati o alimentatie variata, bogata in fructe si legume – banane, migdale, nuci, cirese, mere, grapefruit, broccoli, legume cu frunze verzi (spanac, varza), etc.

Acnee pe fata sau pe corp - Aparitia frecventa a acneei poate indica o carenta  in acizi grasi esentiali si vitamine A si D. In acest caz este benefica si expunerea protejata la soare.

Sfat: consumati lapte integral si produse lactate, ficat, oua si peste gras; pentru vitamina A, alegeti salatele asortate si legumele colorate precum morcovii, cartofii dulci si ardeii rosii, dar si fructele de sezon.

Caderea parului, eruptii cutanate, piele uscata si descuamata - Toate aceste probleme indica o lipsa acuta de vitamina B8, ce apare in cazul unei alimentatii bogate in avidina – proteina prezenta in albusul de ou, care consuma multa vitamina B8.

Sfat: pentru a absorbi avidina, consumati ouale bine preparate termic; consumati avocado, somon, conopida, ciuperci, soia, nuci, zmeura si banane.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carenta vitamine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1580 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013234 (s)