News Flash:

Ce sa mancam pentru a fi sanatosi

19 Martie 2012
3893 Vizualizari | 0 Comentarii
Ulei de masline
Putini oameni acorda o importanta adecvata regimului alimentar. Majoritatea prefera sa cumpere diverse alimente fara sa se gandeasca si la sanatate. Lipsa de informare cu privire la problemele care pot aparea si la ce am putea face pentru a fi cat mai sanatosi face foarte multe "victime". Cititi in continuare cate ceva despre 8 alimente benefice pentru corpul uman.

Verdeturile proaspete stau la baza unei alimentatii sanatoase

Rozmarinul, salvia, oregano si cimbrul contin foarte multi antioxidanti. Inlocuieste sarea din alimentatie cu aceste ierburi proaspete si vei constata ca inima ta iese in castig. In plus, daca renunti la grasimile nesanatoase si consumi mai multe nuci sau fructe de padure, vei reduce riscurile aparitiei unor boli cardiovasculare sau a diabetului, scade tensiunea arteriala, se reduce colesterolul.

O alimentatie sanatoasa include fasole neagra

Fasolea neagra contine nutrienti si antioxidanti care reduc tensiunea arteriala si fibre care ajuta la tinerea sub control al colesterolului si a glicemiei. Daca obisnuiesti sa gatesti fasole neagra din conserve, ideal este sa le speli cu multa apa pentru a reduce nivelul de sodiu din conserva.

Antioxidantii din vinul rosu ajuta inima

Consumul moderat de vin rosu poate ajuta inima sa se mentina in forma. Resveratrolul si catehina sunt doi antioxidanti care protejeaza peretii arterelor. De asemenea, consumul moderat de alcoolul duce la cresterea HDL, colesterolul bun. Consum moderat inseamna nu mai mult de un pahar de vin pe zi pentru femei si doua pahare pe zi pentru barbati. Atentie: NU combina alcoolul cu alte medicamente, in special cu aspirina. Prea mult alcool dauneaza grav sanatatii, atat a inimii, cat si a intregului organism.Alimentatie sanatoasa inseamna acizi grasi omega-3.

In topul alimentelor sanatoase pentru inima sunt printre primele somonul si tonul. Bogati in acizi grasi omega-3, acesti pesti reduc nivelul trigliceridelor, reduc inflamatiile si nivelul tensiunii arteriale. In aceeasi categorie mai intra macroul, heringul, sardinele si hamsiile.

Uleiul de masline extravirgin ajuta inima sa fie sanatoasa

Doar uleiul de prima presa contine antioxidanti (polifenoli) si grasimi mononesaturate care ajuta la pastrarea sanatatii inimii. Cand uleiul de masline extravirgin inlocuieste in alimentatie grasimile saturate precum unul, atunci este de asteptat ca nivelul colesterolului sa scada. In plus, polifenolii contribuie la protectia vaselor de sange. Cand cumperi ulei de masline, urmareste eticheta care trebuie sa indice faptul ca uleiul a fost obtinut prin presare la rece. In plus, este indicat sa consumi sticla in cel mult 6 luni de la deschiderea ei.

Nucile si migdale ar trebui incluse in alimentatia sanatoasa

O mana de miez de nuca pe zi contribuie la reducerea colesterolului, a inflamatiilor de la nivelul arterelor inimii, datorita continutului lor bogat de acizi grasi omega-3, grasimi mononesaturate si fibre. La randul lor, migdalele au un continut bogat de vitamina E, fibre si grasimi sanatoase, ce reduc LDL-ul si riscul declansarii diabetului. Inlocuind chipsurile sau prajiturelele cu nucile sau migdalele, vei reusi sa reduci consumul de grasimi rele.

Cartofii dulci, mai sanatosi decat cei albi

Cartofii dulci sunt mai sanatosi pentru inima decat “fratii” lor albi. Cu un index glicemic scazut si bogati in fibre, vitamina A si licopen, cartofii dulci contribuie din plin la mentinerea sanatatii inimii.

sursa: sfatulparintilor.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

Vin_rosu
oregano antioxidanti nuci nutrienti fasole neagra vin rosu catehina
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1841 (s) | 23 queries | Mysql time :0.027115 (s)