News Flash:

Ce sa mananc sanatos?

14 Noiembrie 2013
3293 Vizualizari | 0 Comentarii
Cuvantul de ordine in ultima vreme este “nu am timp”. Nu am timp sa mananc, nu am timp sa fac sport, nu am timp sa citesc, nu am timp sa fac mai nimic. Desi traim in secolul vitezei si totul se deruleaza pe repede inainte, nu este chiar imposibil sa-ti faci timp pentru o masa sanatoasa si gustoasa. Pentru aceasta trebuie sa ai mereu la indemana aceste alimente recomandate de specialistii Mindbodygreen.com.

1. Avocado
Este cremos, dens si iti ofera proteine, vitamina B6, vitamina E, grasimi mononestaturate. Reduce colesterolul, controleaza tensiunea arteriala, reduce inflamatiile, ajuta la sanatatea vederii, lupta impotriva radicalilor liberi.
Il poti pune in salata, iti poti face smoothie sau il poti amesteca cu putina zeama de lamaie si ierburi aromate pentru un sos de paste delicious. Sau poti prepara guacamole.

2. Quinoa
Este bogata in proteine si aminoacizi esentiali, fibre, fier, lizina, magneziu, riboflavina, cupru si mangan. In plus nu are gluten. Este un preparat versatil, gata in numai cateva minute. Poti prepara quinoa cu lapte, scortisoara, zmeura, nuci sau fructe. O poti pune in salate de legume sau o poti prepara cu usturoi, ulei de cocos, lapte ce cocos, curry si legume sau cu sos pesto.

3. Seminte de canepa
Sunt legale si foarte sanatoase. Aceste seminte mici contin omega3, omega6, proteine si aminoacizi esentiali. Adauga 1-2 linguri de seminte de canepa la salate sau la orice mancare, chiar si la smoothie-uri, pentru a ajuta digestia.

4. Seminte de chia
Micutele seminte de chia sunt un “depozit” de vitamine si minerale: omega3, omega6, fibre si proteine. Ele ajuta la reglarea glicemiei si la eliberarea treptata a carbohidratilor, astfel incat nivelul energiei sa nu fluctueze. Poti adauga semintele de chia in orice fel de mancare, cu lapte de migdale alaturi de putina vanilie sau scortisoara, cu fructe uscate sau proaspete, cu alune, nuci si alte seminte.

5. Spirulina
Aceasta alga albastru-verzuie iti poate schimba viata. Este recomandata chiar si copiilor intrucat se absoarbe foarte usor in organism. Amesteca o lingurita de spirulina cu salata, cu guacamole sau chiar in smoothie. Mai poti combina spirulina cu banana pentru un desert delicios.

6. Nori
Algele nori trebuie sa fie negre, nu verzi. Ele contin iod, proteine, vitaminele A, B1, B2, B12, calciu, zinc, fier, seleniu, cupru. Nori ajuta metabolismul si este parte a dietei alkaline. Adauga nori in orez brun, sau infasoara legumele in nori.

7. Linte rosie
Lintea, in special cea rosie, se pregateste in cateva minute, este usor de digerat si este plina de proteine, vitamine si minerale. O poti sota cu putin usturoi si ceapa in ulei de cocos, adaugi morcovi, cartofi dulci si putine condimente (turmeric, curry, scortisoara, coriandru, chimion etc.). O poti chiar infasura in fasii de nori sau o poti combina cu quinoa sau orez.

8. Pate
Desi suna sofisticat, pateurile sunt foarte usor de preparat in casa. Da la blender nuci, seminte de floarea soarelui, seminte de dovleac cu legume proaspete, ierburi si condimente si vei obtine un pate delicious si sanatos, bogat in proteine si nutrienti.

Iata cateva combinatii delicioase: seminte de floarea soarelui, rosii uscate, busuioc, telina, zucchini, arpagic; morcovi, unt de migdale, ghimbir, lamaie, nuca de cocos; nuci, ulei de masline, zeama de lamaie, usturoi, patrunjel, linge; seminte de dovleac, ulei de canepa, morcovi, coriandru, chimion, cayenne, avocado.

9. Smoothie
Poti prepara smoothie-uri din orice. Sunt bune atat dimineata, cat si la pranz sau ca o gustare. Poti folosi cartofi dulci, linte, nuci, lapte de cocos sau migdale, sau orice legume sau fructe iti plac.

sursa: sfatulparintilor
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

masa sanatoasa gustari sanatoase retete gustari retete culinare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1493 (s) | 34 queries | Mysql time :0.029453 (s)