News Flash:

Ce NU mananci niciodata la pranza ca sa nu ai probleme cu silueta

24 Iulie 2013
1435 Vizualizari | 0 Comentarii
Nutritionistii au intocmit un top al celor mai proaste alegeri pentru masa de pranz. Alimentele de mai jos nu sunt capabile sa ne furnizeze energia necesara pentru tot restul zilei.

- Hamburger si cartofi prajiti. Un burger de dimensiuni obisnuite poate sa nu fie atat de daunator, dar daca adaugati si condimente, sunca, branza si niste cartofi prajiti aveti toate sansele sa faceti un atac de cord in oras. Chiar daca cartofii sunt fara grasimi va furnizeaza un exces de calorii de care nu aveti nevoie la amiaza. In plus, cartofii frantuzesti sunt greu de digerat, consuma din energia corpului si va lasa fara productivitate.

- Sandvisul de la coltul strazii. E cel mai simplu: il infuleci si pleci. Insa acesta poate contine chimicale nesanatoase care sa il mentina proaspat pana cand cineva il va cumpara. Are in plus, indulcitori, grasimi si alti aditivi. Daca vrei un sendvis atunci mergi la un magazin care le prepara pe loc. Poate dura mai mult, dar este mult mai sanatos.

- Briose. Multa vreme au fost considerate un mic dejun sanatos si multi le consuma alaturi de o cafea in fiecare dimineata. Cu toate acestea, cele mai multe sunt facute cu faina imbagatita, zahar si unt  care au un indice glicemic ridicat.

- Cartof copt. Cand te gandesti la un aliment copt crezi ca este sanatos, iar cartoful copt este cu siguranta mai sanatos decat varul sau, cartoful prajit. Cu toate acestea, are un indice glicemic ridicat si te face sa te simti obosit dupa ce il consumi deoarece determina o scadere rapida a zaharului in sange, fapt care te lasa stors de energie.

- Branza si biscuitii imbogatiti. In timp ce, in general, branza este considerata sanatoasa pentru organism, biscutii nu sunt decat daca sunt consumati intr-un anumit fel. Cei mai multi sunt plini de zahar, aditivi, grasimi si faina imbogatita. Aceasta din urma poate contine fier despre care exista suspiciuni ca nu ar fi un nutrient, ci un un fier metalic care nu este util corpului uman si nu este menit sa fie consumat. Prin urmare, opteaza pentru biscuiti din cereale integrale.

- Alimentele preambalate. Branza, carnea, biscuitii, fructele preambalate sunt pe cat de convenabile, pe atat de nesanatoase. In primul rand, sunt pline de conservanti pentru a mentine produsul mult timp pe raft. Apoi sunt pline de sare pentru a avea un gust bun. In al treilea rand sunt ambalate in tavi de plastic despre care se stie ca sunt fabricate din clorura de polivinil (PVC sau vinil) care intra in reactie cu produsul respectiv, Plasticul este asociat cu multe probeleme de sanatate precum deteriorarea ADN-ului, a functiei pulmonare si cresterea in greutate. Prin urmare, nicio masa de pranz cu preambalate.

Fara pizza! Toata lumea iubeste o felie sau doua de pizza la pranz, dar aceste acontin 500 de calorii si 20 de grame de grasime. Daca adaugati si un sifon sau o bautura carbonatata, atunci numarul de calorii creste semnificativ. In plus, pizza se face din faina imbogatita. Daca vreti cu adevarat pizza o puteti face la domiciliu, cu o crusta subtire din cereale integrale.

- Covrigi. Acestia ridica nivelul zaharului in sange si sunt facuti din faina alba, pe langa faptul ca sunt excesivi de mari. Daca dori?i cu adevarat covrigi pentru masa de pranz, apoi face “mini-baghete” la domiciliu cu faina de cereale.

- Batoane de energie. Ele ar trebui sa ne dea energie si sa ne aprovizioneze cu substante nutritive, dar practic sunt magazine pline cu bomboane, deghizate. Aceasta pentru ca sunt alcatuite din faina alba, sirop de fructoza de porumb si zahar. Ele pot fi, de asemenea, bogate in grasimi saturate. Mai mult decat atat, in ciuda pretentiilor lor de a fi o masa in sine, va va fi din nou foame peste cateva ore. In aceste consitii, ati putea opta pentru un baton de cereale integrale bogat in fibre si fara adaos de zahar alb sau faina.

- Batoanele periuta. Trebuie incluse si acestea deoarece nu sunt cu mult diferite de batoanele energizante. Nu va aprovizioneaza cu fibre, in schimb aveti toate sansele sa cresteti in greutate.

Concluzia este ca trebuie consumate cereale integrale, legume si fructe la fiecare masa de pranz. Acestea va vor da energia necesara pentru a rezista pe tot parcusul dupa-amiezei.

sursa: doctorul zilei
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

briose cartof copt alimentele preambalate fara pizza covrigi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1824 (s) | 23 queries | Mysql time :0.025799 (s)