News Flash:

Ce mancam ca sa traim mai mult

1 August 2012
2085 Vizualizari | 0 Comentarii
Cu cat acumulam mai multe informatii cu atat mai mult realiza ca alimentatia sanatoasa influenteaza longevitatea cam in aceeasi masura precum factorii genetici. Cu ajutorul alimentatiei sanatoase oamenii pot controla factorii care influenteaza calitatea si cantitatea vietii. Alte decizii care ne ajuta sa traim mai mult, in afara celei privind alimentatia sanatoasa sunt cele legate de somn si fitness. Iata ce trebuie sa mancam pentru a avea o viata mai lunga:

Fructe de padure pentru creier, oase si muschi

Fructele de padure nu doar ca maresc durata de viata insa imbunatatesc si calitatea vietii. Fructele de padure contin o multime de antioxidanti care neutralizeaza radicalii liberi. Iar un anume antioxidant, antocianina, ajuta la functionarea creierului si la imbunatatirea calitatii musculare. Citeste reteta Smoothie cu fructe de padure.

Broccoli pentru protectia impotriva cancerului

Broccoli dar si alte legume crucifere sunt bogate in sulforafan si alti antioxidanti care ajuta la protejarea celulelor sanatoase de radicalii liberi. Iar in cazul vegetalelor, cand sunt crude sunt mai bune – cercetari recente au descoperit ca fierberea in apa are ca efect scaderea calitatii legumelor. Iata o salata de broccoli.

Cereale integrale pentru un sistem cardiovascular sanatos

Cerealele integrale ofera o varietate de antioxidanti si vitamine. În plus, cerealele integrale contin fibre care protejezeaza organismului impotriva ridicarii nivelului colesterolului si regleaza nivelul glicemiei, ceea ce inseamna scaderea riscului de a dezvolta diabet. Ovazul are un antioxidant unic, avenantramide, care ofera un plus de protectie impotriva cresterii colesterolului.

Ciocolata neagra este anti-inflamatorie

Ciocolata neagra este bogata in flavonoide, un antioxidant care nu doar ca reduce inflamatiile dar ajuta si la prevenirea formarii cheagurilor de sange. Însa reducerea inflamatie este adevaratul truc al longevitatii, de vreme ce cercetarile in domeniu au aratat ca inflamatiile moleculare, in mare masura, pot fi raspunzatoare  pentru imbatranirea si moartea celulelor.

Nuci pentru a scadea colesterolul

Nucile contin acid alfa linolenic, care este un tip de acid gras omega 3 asociat cu reducerea inflamatiei. Citeste despre cum se face untul de nuci.

Rosiile pentru prevenirea cancerului

Rosiile sunt o sursa excelenta de licopen, un nutrient care ajuta la protejarea impotriva unor tipuri de cancer precum, cancerul la prostata, la plamani si la stomac.

Sfecla pentru puterea betainei

Sfecla este bogata in betaina, un component care este asociat cu scaderea inflamatiilor, potrivit celor mai recente cercetari aparute in American Journal of Clinical Nutrition. Incearca o supa de sfecla rosie.

sursa: sfatulparintilor
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

broccoli cereale integrale ciocolata neagra rosiile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1799 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034177 (s)