News Flash:

Ce alimente trebuie sa eviti daca ai probleme cu tensiunea

18 Aprilie 2013
2283 Vizualizari | 0 Comentarii
Sarea din alimente, consumata in exces, este ca un ucigas tacut pentru populatia erei noastre. Medicii si oamenii de stiinta impartasesc convingerea ca o alimentatie bogata in sodiu poate conduce la hipertensiune arteriala, tulburari cardiace si chiar infarct. Ceea ce nu multi dintre noi stiu este ca numeroase produse pe care le mancam fara griji, ascund cantitati enorme de sare, chiar si cele care nu au un gust sarat!

La urmatoarea sesiune de cumparaturi, ai grija sa alegi cu grija sortimentele alimentelor preferate si sa verifici daca nu cumva, pana si cele foarte sanatoase, nu ascund o cantitate mare de sare.

1. Anumite tipuri de paine. Painea este unul dintre alimentele care te "pacalesc" in privinta cantitatii de sodiu din compozitie. O painica ce are diametrul de circa 16 cm contine aproximativ 300 mg sare. Desi nu pare enorm, in combinatie cu alte alimente sarate, ea poate sa devina o "bomba" de sodiu, care sa furnizeze organismului tau mult mai multa sare, decat cantitatea maxima recomandata de specialisti: 2000 mg sodiu/zi. Consuma in special paine de secara dietetica: o felie are circa 93 mg sare, comparativ cu 170 mg dintr-o felie de paine obisnuita.

2. Cereale. Multe dintre cerealele "sanatoase" de pe piata, precum fulgii de porumb sau de ovaz, iti furnizeaza mai mult de 300 de mg de sare pentru o portie de 250 g. Ai grija cate cereale mananci dimineata si opteaza in special pentru cerealele din grau integral, care contin de regula mult mai putin sodiu (3 mg/250 g).

3. Fasole conservata. Cand vrei sa consumi fasole, cel mai bine este sa o cumperi in stare uscata, nicidecum conservata. O singura cana de fasole la conserva contine 1,008 mg sodiu, adica jumatate din cantitatea totala de sare recomandata, pe care o poti consuma zilnic. Pe de alta parte, o cana de fasole uscata fiarta contine doar 2 mg de sare!

4. Dressing de salata. Este ideal sa iti prepari acasa dressingul de salata. Cel din supermarket poate sa fie o bomba de sodiu pentru tine, furnizandu-ti circa 214 mg de sare pentru o singura lingura de sos. Iar cum iti asezonezi salatele turnand dressingul direct din sticla, cu siguranta ajungi sa ingerezi cantitati enorme de sare.

5. Semipreparate. Semipreparatele congelate din supermarket pot parea o solutie buna pentru gatitul rapid, insa nu sunt o solutie la fel de inspirata cand iei calcul sarea pe care o contin. Un pachet mediu de hrana semipreparata are in jur de 500 mg de sare, o treime din doza zilnica permisa de medici!

sursa: acasa
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cereale fasole conservata semipreparate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1365 (s) | 23 queries | Mysql time :0.025638 (s)