News Flash:

Ce alimente inrudite cu nuca trebuie consumate

14 Mai 2012
5902 Vizualizari | 0 Comentarii
Nuci acaju
Nucile, semintele si alunele fac toate parte dintr-o mare familie, impartind unele caracteristici, cum ar fi aceea ca sunt pline de proteine, vitamine, minerale si grasimi sanatoase. Totusi, ele trebuie consumate cu atentie, pentru a nu deveni dusmani in loc de prieteni. Iata ce este bine sa alegi de pe rafturile magazinului si ce nu, conform Huffington Post:

Daca vrei sa slabesti: migdale, alune acaju si fistic

Toate nucile si semintele sunt aproximativ egale in ceea ce priveste caloriile si, consumate cu moderatie, ele sunt foarte sanatoase. Au acizi grasi omega 3, proteine, fibre si reduc pofta de mancare, dupa cum spune Judy Caplan, purtator de cuvant al Academiei Americane de Nutritie si Dieta.

Cele mai slabe in calorii sunt migdalele, cu 160 de calorii pe 28 de grame (adica 23 de migdale), 6 grame de proteine, 14 grame de grasimi, alunele acaju, care la 16-18 bucati au 5 grame de proteine si 13 grame de grasimi, si fisticul, care la 49 de seminte are 6 grame de proteine si 13 grame de grasimi.

Evita pachetele cu produse prajite, cu mult ulei si sare si alege variantele proaspete, caci atunci vei beneficia cu adevarat de toti nutrientii lor.

Nuci macadamia si pecan

Nucile macadamia au cam 2 grame de proteine si 21 grame de grasimi in 28 de grame, ceea ce inseamna cam 10-12 nuci. 28 de grame de nuci pecan (circa 18-20 de bucati) au 3 grame de proteine si 20 de grame de grasimi. Caloriile sunt aproximativ egale ca numar, ambele avand cam 200 la acest gramaj.

Cea mai buna varianta pentru inima: nuci

Nucile contin multe grasimi omega 3. 14 jumatati au in jur de 185 de calorii, 18 grame de grasimi si 4 grame de proteine. Tot acestea contin si acid alfa-linoleic. Studiile arata chiar ca nucile sunt la fel de eficiente in prevenirea bolilor de inima precum uleiul de masline, reducand inflamatiile din organism si prevenind oxidarea din artere dupa mese copioase si grase. Nucile sunt indicate si in caz de aritmii.

Specialistii spun ca este bine sa consumi 8 nuci pe zi pentru a avea parte de aceste rezultate benefice.

Cele mai bune pentru creier: arahide

In mod tehnic, acestea sunt legume, dar sunt considerate ca facand parte tot din familia nucilor si a semintelor. Ele au foarte mult acid folic, un mineral esential pentru dezvoltarea creierului si pentru prevenirea declinului sau. Reprezinta o buna sursa de hrana si pentru vegetarieni si femeile insarcinate, care au nevoie de o cantitate mai mare de acid folic.

Arahidele au si vitamina E. 29 de grame de arahide (cam 28 ca numar) au 170 de calorii, 7 grame de proteine si 14 grame de grasimi.

Cele mai bune pentru barbati: nuci braziliene si pecan

Cremoasele nuci braziliene sunt pline de seleniu, o minerala care protejeaza barbatii de cancerul de prostata si alte boli specifice sexului tare. Doar o singura asemenea nuca va contine necesarul zilnic de seleniu. 28 de grame de nuci braziliene au cam 190 de calorii, 19 grame de grasimi si 4 grame de proteine.

Nucile pecan sunt si ele bune pentru barbati, fiind pline de beta-sitosterol, un steroid din plante ce previne marirea prostatei.

Cele mai bune pentru prevenirea bolilor: migdale

Relativ sarace in calorii, migdalele contin mai mult calciu decat alte surate de-ale lor. In plus, sunt bogate in vitamina E, un antioxidant care ajuta la reducerea inflamatiilor ce pot duce in timp la probleme precum cancerul la plamani.

Datorita faptului ca sunt foarte versatile, migdalele se gasesc intr-o multime de variante, cea mai buna fiind cea cruda, fara ulei, sare si alte condimente.

sursa: ziare.com
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Nuci_braziliene
migdale alune acaju fistic nuci macadamia pecan nuci arahide legume
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1987 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027524 (s)