News Flash:

Cat de important este micul dejun

27 Martie 2012
2547 Vizualizari | 0 Comentarii
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei pentru unele persoane sau inexistenta pentru altele. Specialistii ne recomanda sa consumam ceva cand ne trezim pentru a avea energie pana la masa de pranz. Totusi, sunt persoane care se multumesc cu o cana de cafea si o tigara.

Doctorii afirma ca e bine sa mancam ceva dimineata, inainte de a pleca la scoala sau serviciu, pentru a avea mai multa energie. Potrivit portalului lyla.ro, un mic dejun tonic trebuie sa se incadreze in urmatorii parametri: sa fie nici prea greu, nici prea gras si trebuie sa iti tina de foame pana cand vei lua masa de pranz. Un ceai sau o cana de lapte, de cafea si un sandvis sunt ideale. Daca nu ai timp, poti manca un fruct la volan, in autobuz, in drum spre munca.

Un mic dejun tonic nu trebuie sa fie privat totusi de alimente bogate in proteine, calciu, vitamine si fibre. Si inca un lucru! Un mic dejun tonic nu inseamna nici pe departe un mic dejun copios. Invata ca trebuie sa mananci atat cat iti cere propriul organism si niciodata nu va trebui sa te ridici de la masa complet saturat.

Totodata este important sa acorzi atentie la ceea ce mananci. Te imbie aroma si gustul produselor de patiserie, dar nu uita ca acestea sunt mai greu de digerat intrucat au foarte multe grasimi. Dimineata, trebuie sa ii dai ceva usor stomacului.
Potrivit unor studii, lipsa micului dejun din alimentatia zilnica poate sa-ti afecteze memoria, sa determine aparitia starii de anxietate, dar, mai important, reduce performantele intelectuale.

Medicul nutritionist Corina Zugravu sustine cu tarie importanta acestei mese de dimineata.

"In primul rând trebuie sa ne obisnuim sa luam acest mic dejun, oricât de frugal ar fi el. Toate studiile au aratat ca beneficiile sunt enorme: de la evitarea sporului ponderal pâna la performante scolare mai bune", a declarat Corina Zugravu.

Nutritionistul a prezentat pentru RTV.NET câteva alimente care nu ar trebui sa lipseasca din meniul micului dejun. Printre acestea se numara produsele lactate si fructele. "Micul dejun ideal are un derivat lactat, derivate cerealiere de preferat integrale si un fruct (chiar si sub forma de suc). Daca preferam, putem adauga si putina sunca sau un ou, pentru un spor de proteine. Atentie la carbohidrati, sa vina numai din alimente cu indice glicemic redus, ca sa "tina de foame". Atentie, de asemenea, si la grasimi, sa nu exageram cu ele, pentru ca prelungesc stagnarea alimentelor in stomac si pot produce somn. La capitolul lactate, eu indic in mod particular lactate acide, iaurt, lapte batut, kefir. Sunt extrem de sanatoase si nutritive", spune Corina Zugravu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente produsele lactate fructele sunca proteine iaurt lapte batut
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Culinar.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1860 (s) | 23 queries | Mysql time :0.031749 (s)